LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> Diskuze: zprávička Na adrese redesign je zkouška novinek v designu. Prosíme o komentá.....

30.8.2004 10:18 / Ivan Majer
Na adrese redesign je zkouška novinek v designu. Prosíme o komentáře.

daleko lepsi
(link)
30.8.2004 17:56
Luboš Turek

daleko lepsi...

Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 08:00
Jan Houštěk

Mě se tedy moc nelíbí to podtrhávání, tedy rozhodně ne v takové míře. Typograficky to je přežitek z doby psacích strojů, kdy nebylo moc jiných možností, jak zvýraznit daný text, působí to rušivě. Odstranil bych ho alespoň u nadpisů článků.

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 10:00
Václav Hlobil
Věk: ( ~45 let)

Na Internetu jsou dvě skupiny lidí, jedna skupina vehementně bojuje za přidání podtržení u odkazů, kde není a druhá za odstranění podržení u odkazů, kde je. Obávám se, že skupina která podtržení podporuje je větší.

Sám souhlasím s tím, že podtržení zvyšuje přehlednost a orientaci, snižuje "přemýšlení".

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 10:16
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)

Musím se přidat, protože mně se podtržení článků také nelíbí. Připadá mi to v porovnání se stávajícím designem poněkud rušivě. Co mne však jako prvni zarazilo je změna rozbalovacích menu v levém sloupci, zdá se mi že trojúhelníčky v záhlaví a rozbalovací pluska k sobě nějak nejdou.

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 11:53
Vasek

Možná by stálo za zvážení, zmenšit velikost písma u těch podtržených nadpisů.

Přikláním se k původnímu vzhledu levého menu (se šipkami).

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 13:57
Václav Hlobil
Věk: ( ~45 let)

To +/- bylo zmeneno z jednoho prosteho duvodu. Nekteri navstevnici se totiz nedovtipili, ze kliknutim na puvodni znak se sipkou se menu rozbali. Proto jsem zvolil +/- jako standardni znak pro rozbalovani polozek.

Stejnym zpusobem by mely pracovat podtrzene nazvy clanku. I kdyz ja chapu titulek jako odkaz na clanek, podtrzeni tuto moznost jeste vice zvyraznuje. Mam ale take pocit, ze se cely prostredni sloupec s prehledem clanku podtrhavanim nadpisu zprehlednil. Je vice jasne, k cemu patri souhrn udaju o clanku (autor, datum, komentare). S podtrhavanim mi web prijde logictejsi.

Tady vetsinou reaguji lide, kteri na tomto serveru pracuji, maji vzhled zazity a na zmeny reaguji s jistou nevoli. Bohuzel, v puvodnim designu se novi navstevnici serveru hure orientovali, proto je tu snaha o mirny redesign, kdy efektnost a jiste 'vystrelky' musely ustoupit pouzitelnosti. Zkuste se na novy design podivat pohledem noveho nastevnika, jako byste byli na tomo serveru poprve...

Kazdopadne diky za kazdou pripominku.

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 15:05
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

take se spise klonim k ponechani stavajicich titulku clanku, tj. nepodtrhavane.

I kdyz se na to podivam (za znacneho usili :o)) ocima noveho navstevnika, prijde mi podtrhavani vetsi zlo (dost to rusi, ackoli to zvyraznuje odkaz).

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 16:20
o.k.
Věk: ( ~47 let) , Pracovní pozice: Analytik ICT , Praxe v IT let: ( ~8 let)

Ty + (plusy) v top kategoriich (Software, Distribuce a spol.) - neslo by to nejak oramovat do ctverecku? Vypada to jako hrbitov:
------------------
Software (4603) +
------------------

Software zemrel v roce 4603 :-)

Jinak ty podtrhane nadpisy clanku mne taky moc nesedi - doufam, ze nekdy najdeme silu a cas a pokusime se nasadit nejakou tu skinovatelnost... Pak si vyberu nadpisy bez podtrzeni :-)

Fonty v prave liste mne pripadaji take prilis velke - o kousek bych je mozna zmensil.

o.k.

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 23:24
Ivan Majer
Věk: ( ~64 let)

Nechtěl jsem reagovat, protože máte pravdu v tom že na webu denně pracuji a mám daný design v krvi a asi se mi příčí nějaká změna. Nicméně když se měnil design nedávno tak jsem to vítal jako krok správným směrem (tam jsem tedy nebyl konzervativní). Jenže tady se mi to jeví jako krok ne dobrým směrem, protože odvolávat se na nové čtenáře a jejich neschopnost se orientovat v odkazech bez podtržení mi přijde poněkud hloupé (minimálně je to podcenění čtenářů). Po najeti myší se přece nadpis zvýrazní a změní barvu, takže co chtít více? Mimoto spojení trojúhelníčků a následně rozbalovacích plusek mi tluče do očí. Dobře pokud rozbalovací pluska ve čtverečkách, tak tedy pryč s trojúhelníčky, jinak je to jak kombinace zelené a modré barvy.

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 23:00
DoubleR
Věk: ( ~72 let)

Podtrhávání nepůsobí hezky, je to spíš rušivé. Plusy a minusy v menu se mi libí, ale s trojúhelníčky to budí poněkud nekonzistentní dojem - asi by byla lepší jiná ikonka.

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 12:41
Jan Houštěk

Já se tedy přiznám, že nijak zvlášť nevidím do webdesignu, ale mám bazální typografické vzdělání a některé principy jsou IMO na webdesign použitelné. Podtržení je, krom toho, že označuje odkaz, současně prvkem zvýraznění, a to prvkem velmi agresivním. Je-li nějaký text již velký a tučný, působí podtržení na pohled opravdu velmi nepříjemně.

Re: Podtržené nadpisy
(link)
31.8.2004 14:57
Ondrej Hučko

Plne suhlasim, podla mna to narusa cistotu designu.

Ondrej

vyraznejsi :)
(link)
31.8.2004 14:52
Pajus
Věk: ( ~46 let)

Myslim, ze je to o dost vyraznejsi.
Plusy a minusy jsou fajn. Je hned na prvni pohled jasne jestli ma dane tema neco "pod sebou", nebo ne.
Ctverecky me osobne pripadaji lepsi nez trojuhelnicky,
ktere pusobi ve srovnani se ctverecky pomerne drobnym dojmem.
Podtrhavani clanku nevidim jako vyrazny zapor. Presto, ale v kombinaci s podtrzenymi autory a komentari, je to po strance podtrzeneho textu ponekud preplacane.

Podtrhavani
(link)
31.8.2004 23:57
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov

Proti podtrhávání mám následující námitku: Naboří linie znaků a podtržené znaky ij a yv z větší dálky nerozeznáte. Dokonce učebnice tipografie podtrhávání nedoporučují, nebo přímo zakazují. Zkuste se zeptat nějakého TeXaře...
Větší písma, vidím dobře, takže mám na monitoru méně informací.
Design záhlaví se mi tak trochu rozpadl v Opeře...

Re: Podtrhavani
(link)
1.9.2004 08:25
Jan Houštěk

Viz můj příspěvek o několik pozic výše. Ale tu učebnici tipografie bych rád vyděl :)

vylepšení?
(link)
1.9.2004 02:16
Pavel Kácha
Věk: ( ~38 let)

Novy design mi neprijde jako krok spravnym smerem, spise pokus vyhovet nekolika malo navstevnikum, kteri se k webu vyjadrili v diskusi na intervalu. Je ale otazkou jestli to je cesta k slave a prosperite nebo spise do propadliste internetu. Vetsina webu podtrhava nadpisy, tak honem at je mame podtrzene taky. Tenhle pristup bych od linuxoveho portalu necekal ("vsichni" maji widle, tak je honem nainstalujeme taky - totez nesmyslne davove silenstvi..) a verim, ze to ani tak mysleno nebylo.

Ale abych byl konkretni: podtrhane nazvy nekterych skupin v leve liste pusobi podivne, neco podrhnute neco ne. (vim, ze je to zpusobene kodem a strukturou, ale nad tim nebude BFU premyslet.)

Proc se pismo v leve i prave liste zvetsuje? Pusobi to jako slabikar nebo dlouhy nadpis.

Ctverecky jsou cast sama pro sebe, sipky zapadaly pekne do vzhledu, ale ctverecky pusobi spis rusive. Jsou vetsi nez misto, ktere je pro ne vyhrazeno. Nebo je snad to chybejici dolni oramovani zamerem? Tohle je na nich nejrusivejsi, bud neramovat vubec nebo vsude.

Cisla s poctem soft-zaznamu u jednotlivych kategoriich jsou velice mala a nevyrazna. Mam na 17'' monitoru rozliseni 1024*768 a cisla vubec nejsou k precteni. Navic jsou tak nevyraznou barvou, ze to vypada, jako by prvotni ucel byl ta cisla spise tajit nez cokoli jineho. predchozi stav byl rozhodne lepsi. (k ondrove "mrtvemu softwaru" se pripojuji)

V hlavni casti stranky se pro same podtrhani ztraci jeho ucel - upoutat (kdyz uz ho tedy pouzijete). Tech upoutavek je najednou tolik, ze to nuti prebihat od jednoho tenmatu k druhemu a nedovoli ani presit anotaci clanku. Maximalne bych nechal podtrhnute komentare a autora.

Sipka vedle cerneho nadpisu pusobi rusive. Proc si linuxsoft buduje prave tento znak, kdyz ho ze stranek spise vytlacuje? A nebo pouzije necitlive.

leva lista: viz výse, je to slabikar nebo jeden dlouhy nadpis?

Doufam, ze jsem designerovi nevzal chut do dalsi prace, ale prakticky vsechny "novinky" byly k horsimu.

Barvy
(link)
1.9.2004 11:59
Jakub Coufal
Věk: ( ~56 let)

Co se týče logického rozvržení stránek asi není co vytknou.

Co mi ale nesedí na současném i novém designu je nepříliš vhodně zvolené barevné schéma. Kombinace černá - oranžová je velmi kontrastní barevná kombinace, která je i v případě využívaná jako výstražná (mloci, můry tím říkají - pozor jsem jedovatý).
Je to podobné kombinaci žlutá - černá.

Nemyslím tím samozřejmě, že tento design otravuje ale je v něm už z barevné kombinace příliš akcentu. Tím pádem se už bude velmi těžko něco zdůrazňovat. Například titulky musí být podtrhnuté a zbytečně veliké. A i tak se částečně ztrácejí.

Je to samozřejmě můj osobní názor a doufám, že mne autor nebude moc proklínat jako nafuněného šťouru.

Re: Barvy
(link)
1.9.2004 17:07
Václav Hlobil
Věk: ( ~45 let)

Ne, určitě nebudu nikoho proklínat :)

Tyto barvy byly více-méně zvoleny zadavatelem a jednak si myslím, že jsou v současnosti moderní.

Co se týká mloků, můr atd., tak právě jedovatí tvorové bývají pro své zbarvení obdivováni nejvíce. ;)

Nebo by bylo lepší mít všechny weby laděné do modra, s bílým pozadím textu? ;)

Celkový vzhľad
(link)
1.9.2004 21:57
Rišo Marko

Nový design podľa mňa neprináša žiadne pozitívne zmeny - celkové podčiarkovanie väčšiny odkazov pôsobí dosť rušivo a k prehladnosti teda nepridáva vôbec - skôr naopak. Pokiaľ ide o portál takéhoto rozsahu, na ktorom je fakt veľa odkazov je podčiarkovanie zbytočné a argument: 'podtržení zvyšuje přehlednost a orientaci, snižuje "přemýšlení"' tu prestáva platiť lebo web plný čiar plusov a mínusov pôsobí teda dosť chaoticky.

Je tiež potrebné zvážiť pre akú skupinu ľudí je web určený - dosť pochybujem o tom že sem príde človek, ktorý je na internete prvýkrát.

Aj keď na tento web príde návštevník prvýkrát hneď si musí všimnúť množstvo odkazov aj keby len prebehol kurzorom cez okno - zmena kurzoru mu jednoducho musí povedať, že to cez čo práve prešiel je odkaz.

Neviem ako je tu u vás v Česku ale naše najnavštevovanejšie Slovenské portály takéto podčiarkovanie poväčšine nepoužívajú.
Viď napr.:
http://www.zoznam.sk/
http://www.azet.sk/
http://www.post.sk/
http://www.sme.sk/

I smiešne zväčšenie textu taktiež nepridáva na prehladnosti a nepôsobí veľmi pekne.
Prehľadnosť (hlavne pravého menu) by sa dala zvýšiť pridaním "padding-top & padding-bottom" do "P.news" v CSSku.

Tie "+/-" tiež narúšajú pôvodný design a problém, že niekaždý sa dovtípi, že po kliknutí na šípku sa mu zobrazí ďalšie menu by sa dal vyriešiť jednoduchým skriptom, ktorý by implicitne rozbalené podmenu pri nahrávaní stránky automaticky zbalil pri kompletnom načítaní stránky cez udalosť onLoad tagu body.

IMO ja by som odstránil podčiarkovanie už zvýraznených linkov a ponechal pôvodný design - možno by bolo dobré nejakým spôsobom odlíšiť číslo udávajúce počet softwaru/skriptov v určitej kategórií ale rozhodne nemeniť velkosť písma.
Nový design sa mne osobne nepáči a musím súhlasiť s názorom, že : 'prakticky vsechny "novinky" byly k horsimu'.

DISKUZE

daleko lepsi 30.8.2004 17:56 Luboš Turek
Podtržené nadpisy 31.8.2004 08:00 Jan Houštěk
|- Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 10:00 Václav Hlobil
| |- Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 10:16 Ivan Majer
| | |- Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 11:53 Vasek
| | | L Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 13:57 Václav Hlobil
| | |   |- Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 15:05 Ondřej Čečák
| | |   |- Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 16:20 o.k.
| | |   L Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 23:24 Ivan Majer
| | L Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 23:00 DoubleR
| L Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 12:41 Jan Houštěk
L Re: Podtržené nadpisy 31.8.2004 14:57 Ondrej Hučko
vyraznejsi :) 31.8.2004 14:52 Pajus
Podtrhavani 31.8.2004 23:57 MaReK Olšavský
L Re: Podtrhavani 1.9.2004 08:25 Jan Houštěk
vylepšení? 1.9.2004 02:16 Pavel Kácha
Barvy 1.9.2004 11:59 Jakub Coufal
L Re: Barvy 1.9.2004 17:07 Václav Hlobil
Celkový vzhľad 1.9.2004 21:57 Rišo Marko




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze