LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> Diskuze: Poradna Jaké jsou mýty o Linuxu?

Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
1.2.2007 17:57
František Hucek (TEAM)
Věk: ( ~52 let)
Zdravím, zabývam se teď otázkou vnímání Linuxu očima běžného Windows uživatele.. viz např. diskuze na Živě. Jaké si myslíte, že jsou nejčastější mýty o Linuxu?
Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
1.2.2007 20:19
J. Procházka

No, myslim že jich je hodně... největším je asi ovládání, ovládání linuxu z pohledu bežného uživatele se mi v moderních user-friendly distribucích (*bunut, mandriva, suse...) jeví často jednodušší a intuitivnější než na Windows...

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
2.2.2007 08:12
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov

Linux je zadarmo. Je, ale jen za určitých okolností, nečekáte podporu, nechcete některý software (třeba Cedega v Mandriva 2007), nevadí vám, že komunitní distribuce a verze mají překotnější vývojový model, než placené (viz. RedHat vs. Fedora).

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
2.2.2007 08:29
Petr Zajíc
Věk: ( ~51 let)

Největší mýtus o Linuxu, s nímž se v poslední době setkávám je ten, že v něm funguje většina hardware. Žel, třeba u levnějších scannerů nebo tiskáren GDI je pochopitelné, že fungovat nebudou; my odborníci víme proč, ale uživatele to překvapí, zarazí a znechutí.

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
2.2.2007 11:07
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov

Tak to jsem rarita. Scanner Mustek 1200CU, proste nejlevnejsi obludka, co byla jednu dobu na trhu. Posledni Windows, kde jsem jej 100% rozchodil byly 2000. V Linuxu mi jeho zprovozneni trvalo asi 3 minuty, z toho jsem 2 lezl za pocitac a hledal posledni volny USB konektor.

Jinak mas pravdu. GDI tiskarny, ale i treba iomega mechaniky na paralelnim portu nejsou klasicke click-click a jedeme. Holt ten, kdo chce neco koupit by se mel napred podivat, jak je na tom dany kus s funkcnosti pod Linuxem. Pneumatiky k autu taky nekupuju, ze potrebuju nejaky, ale musim vedet zda-li zimni, letni a rozmery.

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
3.2.2007 10:51
Petr Zajíc
Věk: ( ~51 let)

To jo, žel lidi už kompy maj a chtěj linux vyzkoušet.

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
3.2.2007 14:21
Dalibor Smolík
Věk: ( ~69 let)

Ještě jedna věc. Lidé si řeknou: potřebuji lepší scanner, lepší tiskárnu, kvalitnější hw. To je v pořádku. Ale proč, řeknou si, když ten levnější mi na Windows poslouží stejně (jako BFU nic zvláštního nepotřebuji) a za ušetřené peníze si koupím tu licenci Windows? - a je po argumentacích. :-) Na to se těžko člověku, který má počítač jako dekoraci obýváku, odpovídá.

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
4.2.2007 20:30
Jiří Šůla
Věk: ( ~44 let)
Zdravim!
Par postrehu z diskuzi s vernymi fandy MS a jejich OS >
1) Pro ovladani linuxu musis byt guru, porad se neco kompiluje, zabira to strasne casu a JA pouzivam pocitac jako nastroj a ne jako cil (hrabat se v nastavovani, kompilovani).
2) Spustim tam normalne vsechny exe a pujdou mi vsechny HRY?!!
3) Apriorni nechut cokoliv menit ze standardu urcovaneho MS -- prostredi, setup.exe, kradeni softwaru (s tim souvisi urcovani kvality produktu podle jeho ceny = pouzivani Photoshopu na zmenu rozliseni, pohrdani Gimpem, protoze je zadarmo :) )
4) Pri instalaci si nutne musim smazat cely disk, preformatuje to samo, ble.
Mytu a omylu je mnohem vice, laska k Billovi je stridana nenavisti vuci vsemu zadarmo; pokud dojdou argumenty, je linuxak nazvan fanatikem :o)
-js-
Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 00:26
Martin Havlicek
Věk: ( ~39 let)

No ono je treba videt i druhou stranu mince ....

Pokud je nekdo manazer a skutecne pouziva pocitac jako nastroj tak je skutecne jednodussi mit pc s widlema. Duvody jsou naprosto jasne uci me s tim od skolky kdyz to spadne vim co delat ,kdyz uvidim BSOD tak zmacknu reset ale problemy resim behem par minut,kdyz neco prestane fungovat na trvalo pouziju metodu cisteho papiru. tj. smazu a behem hodiny mam v zakladu funkcni system.Na linuxu vzlaste na desktopu pokud chci neco jenom trochu obskurnejsiho tak mene zkuseny clovek ztroskota na tom ze chybi knihovna x y a z ktera je zavisla na ab a c ... Coz vetsinu BFU bezpecne odradi a ty co to neodradi si spocitaji ze nez aby pracovni dobu travili hledanim reseni k takovejm problemum ...
Muj nazor je ze linux na desktop nepatri a spis si tim skodi.Z meho pohledu je ta sila ponekud uplne jinde ,resp. tam kde vzdycky byla(at uz se jedna o schopnost provozu v prumyslovych strojich pres ruzne mikro mini pidi ucelove routery po velke mission critical servery).Takova ta snaha vecne hledat linuxovou alternativu k windowsimu desktopu a windowsim aplikacim ,stavi dle meho osobniho nazoru jinak velmi inteligentni a kultivovanou komunitu do pozice lidi kteri vidi v linuxu spis nabozenstvi nez operacnis system ...

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 02:40
Josef Němec
Věk: ( ~44 let)
Presne tak. Je to spise duchovni zalezitost:) Ovsem s tim, ze Linux na desktop nepatri nesouhlasim. Vime vsichni jak to s MS bylo.Jak se MS stal velkym a o tom, co se stalo s tehdy nadejnym startem MACu. Stale zasnu jak Microsoft breci, nad tim, ze je tolik nelegalnich kopii jejich systemu. Ale okradej a budes okradan a jakou merou nameris, takovou bude namereno tobe. Pouzivam Linux, protoze je mi lito dat penize za system, ktery je nestabilni a jen se snazi kopirovat neco, co uz davno nekdo udelal. Linux je pro me svoboda.Je to pro me cistota. Myty o Linuxu jsou a proc? Prave proto, ze existuji lide, kteri chteji byt formovani. Lide, kteri si nechaji bez premysleni vstipit do hlavy tu jednoduchou myslenku, ze Windows je proste nej. Dobre pod se podivat na druhou stranu mince: Pouzivam LINUX a muzu ti rict, startuje rychleji nez Windows. Jeste se mi nestalo, ze by mi spadl a ja ho musel preinstalovat. Jsete se mi nestalo, ze bych nenasel aplikaci, kterou potrebuji k praci. Konfigurace je jednodussi. Neinstaluji se mi zbytecnosti, ktere nepotrebuji. Vse zavisi na me. Pouzivam ho kazdy den. Instalace programu - mnohem mnohem lepsi nez ve Windows. Nemusim se starat, ze mam nelegalni software.Nemusim se starat, ze mam nelegalni OS. Myslim ze myty jsou jen omluvy pro lidi, kteri nechteji chapat Linux, pro lidi, kteri se nechteji ucit nove veci, prumerne lidi, kteri si nechaji rikat co maji a nemaji delat. Ja osobne znam chlapka - je mu 40let a s linuxem zacal pred pul rokem - proc?Myslim, ze o veku to neni. Binarni svet ma jen dve hodnoty 0 a 1 je jen na nas kam se zaradime. Za tohle uzivatele MS plati
Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 05:19
Petr Zajíc
Věk: ( ~51 let)

Mám bohužel dosti opačné zkušenosti, přestože Linuxu fandím:

  1. Pouzivam Linux, protoze je mi lito dat penize za system, ktery je nestabilni a jen se snazi kopirovat neco, co uz davno nekdo udelal. - Historie OS typického BFU nezajímá. Windows mi už 4 roky nespadl, kdežto Linux na desktopu - třeba při nastavování rozlišení - několikrát a v různých distrech shodil Xka. Mluvíme o BFU, takže problém.
  2. Pouzivam LINUX a muzu ti rict, startuje rychleji nez Windows - Nepotvrzeno. A navíc to pro BFU není relevantní. Oni vědí, že tlačítko Sleep a Wake počítač uspí a probudí a nikdo na nic nečeká. Mimochodem, dosud jsem nenašel distro, kde by mi totéž fungovalo v Linuxu ihned po instalaci.
  3. Jsete se mi nestalo, ze bych nenasel aplikaci, kterou potrebuji k praci. - Fakt? Tak to zřejmě neúčtuješ, nekreslíš v CADu a nepotřebuješ 100%ní kompatibilitu dokumentů s M$ Office. BFU ovšem většinou na tyto věci narazí.
  4. Konfigurace je jednodussi. - S tímhle částečně souhlas, ale ani ten BFU si nebude vybírat systém podle toho, jak snadno se nastavuje. A třeba konfigurace některého HW (kamerka, třebas)... je na 95% jednodušší ve Windows.
  5. Neinstaluji se mi zbytecnosti, ktere nepotrebuji. - To je pravda ze 100%, ale BFU toto nevidí jako výhodu. Jemu pár GB navíc žíly netrhá a karty si zahraje každý rád.
  6. Instalace programu - mnohem mnohem lepsi nez ve Windows. - Tady jsi, bohužel - mluvím z pohledu BFU - úplně mimo. Instalace je jednodušší, pokud SW abc je zařazen v balíčkovacím systému Tvojí distribuce, jinak jsi - z pohledu BFU - prakticky skončil. Viz řada dotazů od začátečníků třeba tady na fóru. "Jak nainstaluju SW abc? Mám distro xyz." Odpověď: Zkontroluj si, zda máš mezi repozitáři uveden "def" a pak spusť příkaz "balíčkovač - aktualizuj - seznam sw" atd. Ve Windows funguje řada instalátorů napříč od 98, přes Me, 2000 až po XP. V linuxu řada balíčků potřebuje nejen svoje konkrétní distro, ale i verzi, což je prostě džungle.

Mluvíme o BFU. Já taky znám chlápka, co ve 40ti letech začíná s Linuxem, ale vzhledem k tomu, kolik znám uživatelů, toto není BFU, to je výjimka.

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 11:48
Josef Němec
Věk: ( ~44 let)
Kdo je to BFU?
myslim, ze BFU je jen mytus. Vsichni se snazime priblizit linux k uzivatelum Windows, ale vsichni jsme prece jejich system pouzivali. Ja osobne jsem zacinal s DOSem pak s Windows a az pak prisel Linux. Nikdo mi nic nevnucoval. Nerikal mi hele tenhle system je lepsi - hlasky typu Windows je shit jsem znal jen od kamose, ktery ujel na MACu. Kazdy znas byl a castecne je BFU. Bez ohledu na systemu, ktery pouzivame.
Cesta svetlem
Na internetu jsem poznal lidi,kteri maji skusenost s novym systemem. Rikali, ze jim to otevrelo uplne novy svet a ja se rozhodl to vyzkouset. A tak jsem zacal cim dal vice ujizdet na Linuxu - nikdy to nebylo pro penize, nebylo to kvuli ukojení ega. Chtel jsem se ucit. Chtel jsem moznost volby.
O cem to urcite neni
Neni to o presvedcovani - "Hele bracho divej jak je ten linux super, Windows je shit podivej..." - s rukou na srce - kdo z nas to jednou neudelal?
Zamysleni
Vezmeme tedy v uvahu, ze mince ma dve strany Linux a ti ostatni.. :o) Ne ted se podivame jak je to s Windows a temi ostatnimi. Operacni system Mac OS X je stejny jako novy OS Vista. Ovlada se podobne, a nabizi BFU podobne moznosti. Proc je vsak stale vice uzivatelu Windows a ne MAC?
Svet muze byt obohacovan o nove systemy, nekolik z nich mohou daleko prdedcit Windows avsak pouzivat je bude jen mensina o stejne nebo podobne velikosti jako lide Linuxu, MAC, ...
Kde je zakopany pes
Dotkneme se sami sveho ja. Koukejme se na lidi ne z vrchu ale ze stejne vysky. Mejme soudnost.
BFU je mytus, ktery jsme si sami vytvorili ve vlastnich hlavach. Nejvetsim nepritelem pro BFU neni Linux. Nejvetsim nepritelem pro BFU jsou lide, kteri o nem jako o BFU premysli. Lide, kteri ostatnim za kazdou cenu vnucuji to, co maji pouzivat jsou uz predem odmitnuti.
Zaverem
Linux je v dnesni dobe na takove urovni, ze konkuruje Microsoftu. Uzivatele poznaji, co si zvolit. Kazdy vidi v tom svem vyhody i nevyhody. Zivot dal bezi jednicka po nule a tp. a Linuxova komunita se pomalu, ale jiste rozrusta. Proc tomu branit?
Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 11:48
Dalibor Smolík
Věk: ( ~69 let)

Když jsem viděl poprvé v životě Linux, bylo mi 46 let. A to ve verzi RH 6.2, nic moc a navíc nejsem z oboru IT. Ale myšlenka (OSS), na jejímž základě Linux funguje, se mi líbila. Proto jsem přes různá úskalí prošel
počátčními kroky a používám jej. Jinak BFU může narazit na spoustu triviálních problémů které pro ně budou nepřekonatelné. Stačí třeba modem od O2, jehož ovladač pro připojení k internetu musí být nejdřív zkompilován ze zdrojáků .. Tohle teď budu známému dělat, ale on sám by to nezvldál.

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 11:58
Josef Němec
Věk: ( ~44 let)
A jak jsi to zvladl ty?
Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 12:08
Dalibor Smolík
Věk: ( ~69 let)

Zvládl. Důležité je, zda má člověk motivaci či nikoliv. Máme malou firmu, počítače byly věčně zavirované (W98), licence v pořádku nebyly. Rozhodl jsem se, že místo nákupu licencí na všechny stroje nasadíme Linux s výjimkou jednoho tehdy nového stroje, kde je OEM WXP. No a tahle kombinace prostě fungovala :-)

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 12:06
Josef Němec
Věk: ( ~44 let)
Zacatky
Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 19:07
qwertz

http://cs.wikipedia.org/wiki/BFU tady vysvetleni bfu :)
jinak, lidi jsou lenivi, nechteji se ucit ovladat jiny system, nez ten v kterem uz jsou, jakz takz "doma"

ale k linuxu , nikdy jsem nikoho nenutil na linux, dokonce nikdo z meho okoli ho nepouziva (coz je pro me hendikep :), ja sam jsem pouhy uzivatel uz snad 4 roky /slackware,arch/ je pravda, ze lidi neumi hledat na google a je fakt, ze jsem z pouzivani windows uplne vypadl, neni tedy pravda, ze ve win jede vse (minuly tyden jsem byl pozadan o vyspraveni windows .. v nemz zmizla cdromka, a takovou blbost jsem resil 3h bezuspesne , pres pridani noveho hardware jsem se nechytal.. vyresilo to presunuti cdrom na jiny kabel..uzasne a zjistil jsem ze jsem zase _ bfu only windows user )
z linuxu na windows uz se tezko prechazi :)

Re: Jaké jsou mýty o Linuxu?
(link)
5.2.2007 22:35
Nes

takze myty a skutecnosti
1) jsem cerstvy BFU :D
2) taky je fakt kdyz jsem zacinal pod dosem, ze jsem si zvladl zabalit komplet cely disk (vcetne command.comu apod...) a vse na disku smazat - samozrejme soubor pokus.rar mi zustal :D - moc si to nepamatuji, ale nejak tak to bylo :D
asi potesim, ze musim rict, ze na linuxu se mi níc podobneho nestalo :D

je fakt ze jsem zacinal jen jako uzivatel pro hry apod... az v posledni dobe se spis otacim na technickou stranku veci jak a co funguje a musim rict, ze na widlich jsem nic absolutne nepoznal...

nektere myty o linuxu nejsou az tak prehnane, protoze vetsinou se nekouka na to, ze widlak se na dosu, 3.11, 95, xp ucil nekolik let a prechod na linux je proste shock, takze to ze je to slozitejsi dle meho pravda neni - pokud bych bral to, ze v linuxu zacinam a nemam drivejsi prupravu ve win...

Jinak Vam tedy povim s moji widlackou prupravou, ze to je silene vsechno slozite (navic bez znalosti en) - nejjednodussi co je, tak prikaz free :D

Nicmene krucek po krucku nakoukavam za oponu a musim rict

1) win + server = nic moc
2) Linux + server = fakt cool

;-) asi bych toho mel o hodne vic co rict, ale nechci zas moc spamovat a v nekterych vecech uz ujizdim od tematu, tak toho uz necham ;-)

DISKUZE

Jaké jsou mýty o Linuxu? 1.2.2007 17:57 František Hucek
  |- Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 1.2.2007 20:19 J. Procházka
  |- Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 2.2.2007 08:12 MaReK Olšavský
  | L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 2.2.2007 08:29 Petr Zajíc
  |   L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 2.2.2007 11:07 MaReK Olšavský
  |     |- Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 3.2.2007 10:51 Petr Zajíc
  |     L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 3.2.2007 14:21 Dalibor Smolík
  L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 4.2.2007 20:30 Jiří Šůla
    L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 00:26 Martin Havlicek
      L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 02:40 Josef Němec
        L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 05:19 Petr Zajíc
          |- Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 11:48 Josef Němec
          L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 11:48 Dalibor Smolík
            |- Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 11:58 Josef Němec
            | L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 12:08 Dalibor Smolík
            L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 12:06 Josef Němec
              L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 19:07 qwertz
                L Re: Jaké jsou mýty o Linuxu? 5.2.2007 22:35 Nes




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze