LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> Diskuze: článek Mandriva Linux 2007.1 CZ

Ta 3D podpora....no prostě jako vždy.... :-)
(link)
25.6.2007 12:16
Tomáš 'Borg' Němec
Věk: ( ~56 let)
Tak Marku pro Tvé info...

když jsem si nainstaloval upgradem 2007 na dosud fungující 2006 v notebooku IBM R50e...tak mne překvapila podpora 3D v nastavení ...a bylo to hned plně funkční...

A když jsem si ted upgradoval 207.1 na dosud vyborně fungující 2007...

Tak ejhle 3D podpora skončila... ne neskončila..jen prostě nefunguje...takže opět to bude laborování a hrabaní se v nastaveních a misto práce ...zjištování co je opět špatně...

Prostě normálka zase co bylo bez vad funkční, v předchozí verzi...se v té další musí nastavovat a zjištovat kde je zakopaný pes...

Re: Ta 3D podpora....no prostě jako vždy.... :-)
(link)
25.6.2007 12:25
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov

Tome, občas se něco při upgradování pokope, to snad víš, nakonec je často nejlepší udělat instalaci z čisté vody. Proto jsem před nějakou dobou přehodil home na zvláštní oddíl, protože ta záloha trvala déle, než další instalace.

Ale docela se podle mě povedla, tato verze, jen tak dál.

Re: Ta 3D podpora....no prostě jako vždy.... :-)
(link)
25.6.2007 16:08
Petr Jakubec

jojo, marek ma podle meho pravdu, tome, tohle muzes tvrdit jen pokud si to nainstalujes znovu (cista instalace) a fakt to nepojede... jinak to tve tvrzeni plave na vode.

jinak k clanku, diky ta prehledne info o MDV2007.1 hodi se to.

* E je IMHO dektop manager.
* uteklo ti nekde uravreni tagu code, nebo pre nebo co.
* Konqeror je asi kvalitni prohlizec, ale mimo kde je celkem na obtiz - takze neni prehlizen jen si proste vybral potencialne mensi cilovou skupinu nez ostatni.

neni tam cedega
(link)
25.6.2007 17:11
Dariusz Zabdyr
Věk: ( ~33 let) , Pracovní pozice: redaktor , Praxe v IT let: ( ~2 let)

tedka 2007,1 se mi vubec nelibi...vyhazuje penez z oken....nema tam cedega a takze nic a doporucuji Ubuntu proste je rulezz

Re: neni tam cedega
(link)
25.6.2007 19:39
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov

Ooo, pane veliký, klaním se Vaší nezměrné moudrosti, nechť Vám Mark požehná za šíření víry mezi nás neznalé bezvěrce. Děkujeme za ukázání cesty hloupým, kteří by vyhodili peníze z okna, protože je autor špatně informoval.

A teď vážně, já ty důvody vidím, zejména pro začínajícího:

  • Kvalitně napsaný manuál
  • Dobrá komunita (bez urážky neřve „Mandriva rulezz“, jako řada lidí kolem *ubuntu)
  • Kvalitní lokalizace, taky bez urážky, ale Ubuntu ještě není tak dotažené.
Re: neni tam cedega
(link)
25.6.2007 20:10
Petr Jakubec

no ony jsou dve moznosti...
bud je darek reinkarnace izariase, nebo jede o klasicky projev ubuntismu.

neb:<em>
I povedu slepé po cestě,
kteréž neznali, a po stezkách,
kterýchž neuměli, provedu je;
obrátím před nimi tmu v světlo,
a co nerovného, v rovinu.
Toť jest, což jim učiním,
a neopustím jich.
Izariáš 42/16</em>

coz uz jsem jednou pouzil ale dalo to praci, tak to recykluji :-)

PS: ty duvody jsou asi velmi presne.
jen snad jeste dodam rozsahlost sw - na tom DVD vzdycky byvala hromada zajimaveho sw, rozumne aktualniho (nekdy mozna az moc). je to distro ktere zacatecnikovi az dokud se nestane velmi pokrocilym (a i tehdy ma mdv porad sanci)
diky peci QCM je to nejlepsi distro je u nas k mani na klic.

Re: neni tam cedega
(link)
26.6.2007 10:22
Petr Ježek
Věk: ( ~62 let) , Pracovní pozice: vysokoškolský pedagog , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Praha

Plný souhlas, současná Mandriva mne v dobrém překvapuje. Jen to "dependency hell" dané pojetím distribuce... Ale takové drama to zase není, i když Archlinux příjemně osvěží :-)

Re: neni tam cedega
(link)
29.6.2007 11:48
Toník

A dá se od Ubunťáků čekat něco jiného než řvaní a sprosté nadávání oponentům?

Když jim to chcípne, nahodí Mandrivu či Widle a jdou si vybít vztek.

Re: neni tam cedega
(link)
25.6.2007 20:39
juraj

Po dlhsom case som Mandrivu opat vyskusal, ked som ju nainstaloval manzelke na NB po tom co som knizku s touto distribuciou uvidel v nasom knihkupectve a nasledne kupil.

Posledna Mandriva bol vlastne Mandrake 10.0 Community, ktora ma primala prejst na inu distribuciu s deb balickami ;) Skratka po Mandraku mi zostala akasi pachut horkosti po asi 2 rocnom pouzivani. Ale k veci...

Stabilita u Mandrivy 2007.1 vynikajuca, zatial ziadne mrznutie, ziadny pad, balickov v repozitaroch je rozumne mnozstvo, skratka takmer vsetko superlativy. Ma to vsak jednu slabinu, tou je urpmi. Zhyckany takymi vymozenostami akymi su apt, emerge ci pacman, balickovaci system v Mandrive je ako chudobny putnik do Mekky popri ktorom sa ruti rychlovlak.

Tento fakt pochopil Texar, tvorca momentalne najuspesnejsej distribucie PCLinuxOS, ktora paradoxne vychadza z mnou najoublubenejsej Mandrakeovskej verzie 9.2, ktora sice neoslnuje mnozstvom balickov, ale snad jednym z najlepsie opatchovanych kernelov a implementovanim apt-u do systemu s grafickou nadstavbou Synaptic, velmi priamociare a rychle riesenie. Aky to rozdiel pri aktualizacii systemu oproti pomalemu urpmi s nutnostou stahovania niekolkych desiatok MB dat este pred samotnou aktualizaciou systemu.

Napriek vsetkemu, Mandriva 2007.1 na NB zostane. Co sa tyka prace v nej, patri medzi spicku, a ak by som uz necital knizku, urcite by som ju hltal ako dobrodruzny roman, patri totiz medzi to najlepsie na nasom trhu, co sa zaziatocnikov tyka.

Re: neni tam cedega
(link)
26.6.2007 10:29
Petr Ježek
Věk: ( ~62 let) , Pracovní pozice: vysokoškolský pedagog , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Praha

Máš pravdu, urpmi sice umí hodně, ale tak nějak pomalu a nešikovně... Ale jak jsem psal jinde, dá se to přežít a v práci to rozhodně nezdržuje :-) Ivan by měl dostat cenu za nejlepší distro-oriented příručku, která hodně pomůže začátečníkům a neurazí zkušenější a dá se přiměřeně využít i v jiných RPM-based distrech...

Re: neni tam cedega
(link)
26.6.2007 12:14
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov

Pravdou je, že je mám doma všechny a jsou stále lepší... Objemnostní rekord byl tuším u 2006, kdy to byly dvě tučné knížky ve škatuli, ale vidím stále se zlepšující kvalitu. Ivan by mohl sloužit jako špičkový příklad všem, kteří tu tvrdí, co dělají pro Linux v ČR a SR.

Re: neni tam cedega
(link)
26.6.2007 10:24
Petr Ježek
Věk: ( ~62 let) , Pracovní pozice: vysokoškolský pedagog , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Praha

Darku, v pět odpoledne bývá mysl obvykle ještě čilá :-) Jinak se obávám, že jakési Ubuntu rulezz nad jakýmsi Darkem :-(

Hezká recenze, jen pár dorbností
(link)
26.6.2007 10:16
Petr Ježek
Věk: ( ~62 let) , Pracovní pozice: vysokoškolský pedagog , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Praha

1. DiskDrake jsem použil již při instalaci Mandraku 7.2 včetně zmenšení WIN oddílu, takže nechápu, proč používat GParted (pro 100%ní jistotu? Co to je?)
2. Samostatný /home oddíl používám také, jen upozorňuji na jednu záludnost této jinak velmi užitečné varianty rozdělení disku: V /home jsou uloženy uživatelské konfigurační soubory aplikací včetně window a desktop manažerů - občas se po upgrade na novou verzi systému (platí i pro novou instalaci a smazání /)stane, že staré nastavení koliduje s novou aplikací, takže nezbývá než příslušný skrytý adresář v /home smazat a nechat si aplikací vygenerovat nový. Projevy kolizí jsou někdy takové to "nějak se to divně chová, ale není jasné, proč").
3. Nevím, proč se mi v 2007 spring zoufale pomalu natahuje oblíbený Eterm, něco zatěžuje procesor a já nevím co...

Re: Hezká recenze, jen pár dorbností
(link)
26.6.2007 11:07
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov

Jak jsem napsal a možná to neznělo úplně předně, DiskDrake mi nepřišel z nejpřehlednějších a GParted používám na LiveCD nějakou dobu, mám koupený i Partition Magic, protože mi přijde o 200% přehlednější.

Re: Hezká recenze, jen pár dorbností
(link)
26.6.2007 14:38
Petr Jakubec

mno nevim nevim, je to asi totez jako proc ja pouzivam cfdisk :-)

rekl bych ze diskdrake je dostatecne dobry. dokonce umel zmensovat ntfs, kdyz to jeste nebyla zadna psina.

PS: ale nekdy se disk drakovi stalo (tusim kolem 9-10verze) ze nespravne urcil kde partition zacinaji a kde konci. jen o par bloku, ale duvery to neprida.

Re: Hezká recenze, jen pár dorbností
(link)
26.6.2007 14:47
Petr Jakubec

s tim homem je to pravda, uz se mi to take "postestilo", ale od te doby to delam trosinku jinak:

home necham pri instalaci na /, pak az tam presypu konfiguraky a tak nejak vsecko co je treba z puvodniho /home (ted /mnt/home/), tak na /mnt/home vsecko smazu (obv. bzip na dvd :-) a ten home z rootu tam nakopcim v singlu. a fstab zmenim na home na zvl. partition.

je to dost pracne, nekdy dost i pakarna, vyzaduje to i dost casu (takze to jde spise do protivky s beznymi 6mes. cykly distribuci :-0) ALE nikdy se nestane ze se neco nevratne podela. a jakmile nemenite (neinstalujete) distra jak ponozky je to prijatelne (pro nas zdrave paranoiky) :)

Re: Hezká recenze, jen pár dorbností
(link)
26.6.2007 15:27
Tomáš 'Borg' Němec
Věk: ( ~56 let)
Složitější....složité....a pak v pravdě je to jednoduché....či jeddnodušší....ale meně pochopitelné...ikdyž Já to chapu....Jen nevím jak to pochopí ten kdo si poprvé koupí Mandrivu 2007.1... :-)

Jak tohle bys někomu radil po founu...když linux ještě ani neviděl....:-)

Re: Hezká recenze, jen pár dorbností
(link)
27.6.2007 09:38
Petr Jakubec

ano je to slozite, je to rada jen pro pokrocile uzivatele.

zacatecnik nema zadny "svuj" /home. takze mu je treba jen nabidbout oddeleny home, coz mandriva dela (pokud ma dostatek mista).

radit tohle po telefonu:
mno zaprve se tim zivim, takze by to myslim slo. ale netusim proc bych to delal. pomoci ssh to udelam sam a vyrazne rychleji a spolehliveji. tato prace s uzivatelovymi daty je kriticka. dela ji vyhradne admin.

nastavení medijí
(link)
27.6.2007 15:40
medulin

Kde najdu a spustím v Mandrive to nastavení výměnných médijí? Nemůžu to nikde najít.
http://www.linuxsoft.cz/img/mdv20071/nastaveni_vym_medii.png

Mandriva Linux 2007.1 CZ
(link)
28.6.2007 21:43
Ilja Hrabáček
Věk: ( ~69 let)

Již pres dva roky používám Mandrakelinux 10.1 Powerpack z roku 2004 a jsem s ním velice spokojen. Občas si kupuji časopis Linux++, s kterým jsem takto získal asi 25 dalších distribucí Linuxu. Nekteré jsem si nainstaloval jen tak čiste ze zvedavosti, ale stejne jsem se nakonec vrátil k Mandraku. Skoušel jsem Fedora Core 6, OpenSuse Linux 10.2 a Kubuntu. Vetšina ostatních je jak install, tak live, takže jsem skusil Slax, Gentoo, Aurox, aj. Myslím že žádná ideální distribuce neexistuje a každá má svoje specifické možnosti. Všechny dohromady, ale mají minimálne 80% všestrannou použitelnost. Záleží spíš na tom, jak kdo je počítačový "guru" a co od té či oné distribuce očekává a co na PC chce delat. Proto odsuzovat tu či onu distribuci není jaksi od veci...
Osobne bych mel na záver jeden dotaz. Distribuce Mandriva Linux 2007.1 CZ, jak jsem si všiml v článku kde se popisuje instalační popis, má kolem 4990 MB, já mám na 4 CD Mandraku 10.1 5260 MB, znamená to, že nová Mandriva má méne programu? Treba her, hudebních prehrávacu, atd? A pokud bych nekdy koupil edici Powerpack+, která stojí 2-4000,- Kč, čeho tam je více? Dekuji za prípadnou odpoved.

DISKUZE

Ta 3D podpora....no prostě jako vždy.... :-) 25.6.2007 12:16 Tomáš 'Borg' Němec
L Re: Ta 3D podpora....no prostě jako vždy.... :-) 25.6.2007 12:25 MaReK Olšavský
  L Re: Ta 3D podpora....no prostě jako vždy.... :-) 25.6.2007 16:08 Petr Jakubec
neni tam cedega 25.6.2007 17:11 Dariusz Zabdyr
|- Re: neni tam cedega 25.6.2007 19:39 MaReK Olšavský
| |- Re: neni tam cedega 25.6.2007 20:10 Petr Jakubec
| | L Re: neni tam cedega 26.6.2007 10:22 Petr Ježek
| L Re: neni tam cedega 29.6.2007 11:48 Toník
|- Re: neni tam cedega 25.6.2007 20:39 juraj
| L Re: neni tam cedega 26.6.2007 10:29 Petr Ježek
|   L Re: neni tam cedega 26.6.2007 12:14 MaReK Olšavský
L Re: neni tam cedega 26.6.2007 10:24 Petr Ježek
Hezká recenze, jen pár dorbností 26.6.2007 10:16 Petr Ježek
|- Re: Hezká recenze, jen pár dorbností 26.6.2007 11:07 MaReK Olšavský
| L Re: Hezká recenze, jen pár dorbností 26.6.2007 14:38 Petr Jakubec
L Re: Hezká recenze, jen pár dorbností 26.6.2007 14:47 Petr Jakubec
  L Re: Hezká recenze, jen pár dorbností 26.6.2007 15:27 Tomáš 'Borg' Němec
    L Re: Hezká recenze, jen pár dorbností 27.6.2007 09:38 Petr Jakubec
nastavení medijí 27.6.2007 15:40 medulin
Mandriva Linux 2007.1 CZ 28.6.2007 21:43 Ilja Hrabáček




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze