16.8.2012 07:48 /
MaReK Olšavský Automobily Tesla patří k tomu nejzajímavějšímu co se na 4 kolech objevilo, elektrický automobil se sportovními rysy, použitelným dojezdem a GNU/Linuxem v palubním počítači. rozhovor s JB Straubelem, CTO Tesla, o Model S, vyšel na stránkách IT Worldu a informace proč zvolili GNU/Linux pro palubní počítač nepřekvapí.
Tesla (link) |
16.8.2012 13:06
Ivan Majer
|
Věk: ( ~64 let) |
Shodou okolnosti bezel ve vcerejsim Top Gearu test tohoto vozitka. Vydrz na baterie neni ani zdaleka takova jako tvrdi vyrobce, vozy jsou pomerne poruchove a jejich cena je cca ctyrnasobek ceny obdobneho vozu na benzinovy pohon....
To znamena ze musite byt znudeny milionar co nevi kam s kackama a poridit si rovnou dve...
Pokud by nekdo chtel mit nejaky ty eko recicky at se zamysli kde se elektrina bere a jeste lepe at se tam primo zajede podivat...Most, Prunerov atd... |
|
|
Re: Tesla (link) |
17.8.2012 10:50
Petr Ježek
|
Věk: ( ~62 let)
, Pracovní pozice: vysokoškolský pedagog
, Praxe v IT let: ( ~ let)
, Bydliště: Praha |
Zdar Ivane. TopGear není korektní srovnávací platforma, i když je pravdou, že energetický management upoceně řeší všichni, kdo EV produkují nebo produkovat chtějí. O ekologii elektřiny jen tolik, že nejzubatější hafani hlídají status quo nejen na ropě (však je taky kolem technologií využití fotojevu pořád živo nejen v univerzitních laboratořích k nevelké radosti energetických žab na prameni). Jenže Marek trefně upozornil na cestu linuxu do onboard zařízení a na výhody s tím spojené, nikoli na efektivnost pořízení Tesla EV... |
|
|
Re: Tesla (link) |
18.8.2012 11:04
Ivan Majer
|
Věk: ( ~64 let) |
Ja spis reagoval na tu prvni vetu a ta mi zvedla ze zidle :D "Automobily Tesla patří k tomu nejzajímavějšímu co se na 4 kolech objevilo"
|
|
|
Re: Tesla (link) |
20.8.2012 06:07
MaReK Olšavský
|
Věk: ( ~50 let)
, Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše"
, Praxe v IT let: ( ~ let)
, Bydliště: Duchcov |
Uplivl sis hezky, nicméně Ti něco uniklo. Než napíšeš někomu, aby se jel podívat do Tušimic, nebo Prunéřova, či Mostu, tak se podívej kde dotyčný bydlí. Z okna koukám na Ledvice a do Mostu jezdím na okruh. Ano tuhle slabinu elektromobilů znám dost dobře.
Bohužel pro větší města jsou elektromobily momentálně nejlepší cestou, jak se dostat bez prdění zplodin do uzavřených ulic (uzavřených ve smyslu prostorovém, nikoliv ve smyslu dopravní uzavírky). Hybridy mi jako ideální cesta nepřijdou, byť ve městě se vytáhne to nejlepší z hybridního pohonu. Dokud nemáme efektivní palivové články, nebo neumíme velmi levně vyrábět vodík, tak elektromobil je cesta (se všemi mínusy i plusy). A Tesla ho dokázala zabalit do hávu, který budí zájem, dokázala nastartovat hype, který urychluje vývoj pohonů na neminerální látky. Ano, podle mého názoru, je to z hlediska alternativ to nejzajímavější co jezdí.
Pokud si myslíš, že o autech nic nevím, nechám Tě při tom. Ale nejsem si jist, kolik znáš bláznů, který pojedou 140 km, kvůli setkání se s 3 automobily, nebo kolik znáš lidí, kteří se na okruhu v boxu plazí kam mohou, jen aby zjistili jak je udělaný podvozek. Radši mám plochý boxerový 6 válec, než hybrid/elektro (no s hybridem už došlo i na automobilku českého rodáka :-(), ale bohužel jsem realista. |
|
|
Re: Tesla (link) |
20.8.2012 16:30
Ivan Majer
|
Věk: ( ~64 let) |
Nesmis si to brat osobne...nepsal jsem to na tebe, ale obecne na ekologicky aktivisty, kteri jsou okamzite ochotny rvat jak je elektrina cistsi...ze ses ozval zrovna ty za to nemuzu :D
Jinak apelovat tim ze v mestskych aglomeracich bude cisteji je zcestne, protoze vzdy se musis zeptat na ukor ceho? Stoji mi skutecne to ze v centrech velkych aglomeraci bude dychatelno za devastaci krajiny? neni lepsi ta centra oprostit od provozu vubec?
nevim jestli o autech neco vis nebo nevis a je mi to celkem jedno, ale tesla je jen pozlatko diky kteremu se nekolik firem dobre napakuje. S realitou to nema nic spolecneho...jestli sis nevsiml jedna se o sportovni vuz nikoli mestske vozitko a tak jsem to konkretni vozidlo i posuzoval.
Jo a jinak skutecne znam dost blaznu co jsou ochotni jet kamkoli aby videli neco zajimavyho a vlezt kamkoli aby zjistili jak to tam je udelane, ale nehodlam je tu vyjmenovavat ani je pocitat. |
|
|
Re: Tesla (link) |
21.8.2012 06:09
MaReK Olšavský
|
Věk: ( ~50 let)
, Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše"
, Praxe v IT let: ( ~ let)
, Bydliště: Duchcov |
No na úkor čeho? To je otázka času, beru čistý elektromobil jako mezistupeň a nepochybuji o tom, že kdejaká větší firma je schpná mít nabíjecí stanice na zaměstnaneckém parkovišti, které budou mít jako primární zdroj fotovoltaiku, obvykle lidi pracují přes den a smysluplnější využití FVE, než pro toto a klimatizaci mě nenapadá (neumíme efektivně akumulovat na vyšší večerní/noční spotřebu v domácnostech). Elektromobilů jentak hodně nebude, akumulátory jsou nesmírně drahé (a jejich výroba je horší zásah, než provoz spalovacího motoru).
Tesla udělala jedno, zabalila elektromobil do sportovního hávu, tím vybudila zájem a pokud vidím dobře, tak v civilním hávu se poslední dobou vyrojilo dost vozítek, podstatne hezčích, než předtím. Stejně jako Honda a Toyota oživili starý Porscheho nápad s hybridem (ano první hybrid je Lohner-Porsche). Je to blbý, ale vzbuzení hype bylo potřeba. Já to považuji za mezistupeň, který posune vývoj elektrického pohonu a časem budou efektivní palivové články. Jen pro zajímavost, najdi si, s čím letos vyhrala Audi 24h Le Mans (hybrid, leč ne s akumulátory, ale obrovskými kondenzátory), s čím jela Toyota (opět hybrid) a pro zajímavost kdo má na příští rok „Garage 56“ (elektromobil, s palivovým článkem, tankovat se bude vodík). |
|
|
Tesla? (link) |
17.8.2012 18:30
Miloslav Ponkrác
|
Shodou okolností jsem o Tesle slyšel asi dva měsíce před tím, než se v této době stala slavnou. Byl jsem na ní upozorněn jedním USA člověkem.
O Teslu není zájem, protože parametry má špatné. Zejména je nesmírně poruchová. Dojezd také není nic moc. Cena je vysoká. Životnost baterií pak poměr výsledek / náklady zabíjí zcela včetně případné finanční rozvahy kolik ušetříte na benzínu – dokonale proděláte.
Proto mě velmi překvapilo, když jsem tu v Česku na ní slyšel takové chvalozpěvy.
Při provozu takového auta samozřejmě musíte vypnout klimatizaci a to i v horku, protože jinak jde dojezd drasticky dolů a hrozí vám, že někdo uvíznete s vybitými baterkami. Stejně tak, ne-li hůře dopadnete v zimě, protože vyhřívání vymlacuje baterky ještě intenzívněji. Takže jako luxusní auto pro bohaté to není – protože v parnu se potit, v zimě se klepat zimou.
Nicméně stačí napsat „sportovní design“, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a všichni se mohou ukřičet, jak je to auto všech aut.
Je to křáp.
|
|
|
Re: Tesla? (link) |
18.8.2012 12:45
Petr Ježek
|
Věk: ( ~62 let)
, Pracovní pozice: vysokoškolský pedagog
, Praxe v IT let: ( ~ let)
, Bydliště: Praha |
Poruchovost je vlastností spousty klasických aut. Tématicky by bylo vhodnější zjistit, zda je poruchový i embedded linux a jeho aplikace. Pochopitelně řízení technických procesů je fajnovost, ke které se v důsledku omezených znalostí nehodlám blíže vyjadřovat, byť jde o věc přímo související s tématem. Tradiční klimatizace je jako energetický žrout diluviální zmetek, u své Alfy ji používám jen v nezbytných situacích a ještě decentně. Tfuj! |
|
|
Re: Tesla? (link) |
18.8.2012 16:34
Miloslav Ponkrác
|
To je velmi jednoduché.
Jelikož Linux není mikrokernelový ani realtimový operační systém, tak vlastnosti pro řízení aut má velmi nevýhodné a špatné. A jako takový se v autech delší dobu neudrží, pokud tedy výrobce nechce zkrachovat.
Nepovažoval jsem za podstatné komentovat Linux, protože nemá vhodné vlastnosti pro řízení reálných zařízení a nedokáže zaručit parametry, které jsou pro řízení aut, letadel, kosmických raket, elektráren, apod. požadovány.
|
|
|
|
Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
|
|
Vyhledávání software
Vyhledávání článků
28.11.2018 23:56 /František Kučera Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1
12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz 22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář
6.11.2018 2:04 /František Kučera Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář
4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář
18.9.2018 23:30 /František Kučera Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář
9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz 20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business.
Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář
12.8.2018 16:58 /František Kučera Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář
16.7.2018 1:05 /František Kučera Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář
Více ...
Přidat zprávičku
Poslední diskuze
31.7.2023 14:13 /
Linda Graham iPhone Services
30.11.2022 9:32 /
Kyle McDermott Hosting download unavailable
13.12.2018 10:57 /
Jan Mareš Re: zavináč
2.12.2018 23:56 /
František Kučera Sraz
5.10.2018 17:12 /
Jakub Kuljovsky Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?
Více ...
|