LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> Diskuze: článek Chcete přejít z Windows na Linux?

Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 14:30
Jan Grabmüller
> Chci přejít z Windows na Linux,
> co tím získám?
> Budete mít legální operační systém,
> který můžete používat beze strachu
> z obvinění z používání nelegálního
> software.

Co to je za argument? MS Windows snad neni legalni operacni system? Vzdyt Vy ctenarum neprimo predkladate pojitko mezi skupinou lidi, kteri nelegalne pouzivaji sw. a linuxovou komunitou.

Chapu, ze jste se snazil najit argumenty na podporu Linuxu a chvalim snahu, ale myslim, ze by mely mit alespon spetku serioznosti.

Pro Linux vyvijim sw., pouzivam ho i doma. Znam z vlastni zkusenosti, jak se clovek dovede rozohnit ve snaze presvedcit dav o prinosech pouzivani Linuxu. Proto mohu fundovane rici, ze Vas argument Linuxu spis skodi - lecktery priznivec Microsoftu ho rad v diskusi rozebere.

Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 14:45
František Hucek (TEAM)
Věk: ( ~52 let)
To je zas den.. Cetl jste nekdy EULA? Ja se o to pokousel, a i kdyz jsem mel legalne koupenou OEM verzi Windows XP Home neco.. tak jsem zjistil, ze ji nepouzivam v souladu s licencnimi podminkami, nebot jsem vymenil procesor, HDD a Ramku.. dale byl pripojen v siti k vice zarizenim, nez EULA povolovala.. takze asi tak..
Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 14:51
František Hucek (TEAM)
Věk: ( ~52 let)
Jinak se samozrejme nebranim tomu, nekterou formulaci zmenit, popripade i neco pridat.. samozrejme ze se urcite na neco zapomnelo..
Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 15:10
Viktor
Ano, tomu rozumím. OpenOffice.org jsem také nainstaloval poté, co mi z licence na MS Office Student Edition vyšlo, že manželka tento balík může používat pro přípravu výuky, ale faktury již musí vystavovat v něčem jiném.
I z hlediska soukromého koncového uživatele je GPL velmi pohodlná.
Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 15:18
František Hucek (TEAM)
Věk: ( ~52 let)
Diky.. jo, jo presne tak to je.. Kdyz napisete ohledne nejakych nejasnosti na helpdesk MS, tak vam i odpovi.. ale mate tam zaroven oznameni o tom, ze to nemusi byt oficialni stanovisko spol. MS.. takze jste tam kde jste byl.. a bezte za pravnikem, at Vam poradi. Bezny pravnik danne problematice proste nerozumi, a odbornik si za pravni rozbor, ktery stejne nemusi byt zavazny rekne hodne penez..
Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 15:36
Viktor
A dva právníci vám na jedu věc dají 3 právní názory... Ne, nechci řešit právní kličky, jestli smím soft, který jsem zaplatil, ještě taky používat...
Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 15:52
Petr Zajíc
Věk: ( ~51 let)
Hlavní důvod naší kampaně je v tom ukázat, že to jde i bez Windows, což bohužel stále ještě mnoho lidí neví. Takže - neříkám že každý argument dobrý, ale podle mě je v tom mnohem víc než "špetka serióznosti".
Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 21:39
smutná princezna
Bydliště: Království javorových listů
>Hlavní důvod naší kampaně je v tom ukázat, že to jde i bez Windows, což bohužel stále ještě mnoho lidí neví.

Ne, nejde! Plně souhlasím s prvním příspěvkem. Spousta lidí musí používat Windows, protože nemají na výběr. A pokud si to lidi, co chtějí dělat jakékoliv kampaně pro podporu linuxu neuvědomí, tak to u spousty lidí bude mít vždy opačný účinek. Je potřeba totiž lidem říct všechny možnosti a ne pouhé něčí přesvědčení...
Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 19:36
Jan Puš
Věk: ( ~66 let)
Ta věta mi přijde správně. Mluví se o strachu z obvinění. A obvinit lze a může to být velmi nepříjemné, i když třeba nakonec věc uhájím a z obvinění nebude odsouzení.
S Linuxem, pokud tomu dobře rozumím (snad jo) je obvinění prakticky nemožné (pokud se omezíme, a článek je omezen, jen na sw).
Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
20.3.2006 23:26
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

S Linuxem, pokud tomu dobře rozumím (snad jo) je obvinění prakticky nemožné (pokud se omezíme, a článek je omezen, jen na sw).

Pozor, nas pravni rad je trochu komplikovany a s GNU GPL to neni tak jednoduche jak se muze zdat, ale zda se mate pravdu.

Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
21.3.2006 08:05
Jan Puš
Věk: ( ~66 let)

:-) Já už jsem dost velkej kluk na to abych věděl, že mohu být nejen obviněn a zavřen v poctatě za cokoliv a naopak nezavřen za cokoliv. Vzhledem k stavu mého účtu, platí to zavřen. :-)

S právem a GNU by mi to dacela zajímalo. Možná by to byl i námět na článek (?).

Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux!
(link)
21.3.2006 13:36
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

Bohuzel nemam dostatecne fundovane pravni povedomi na napsani neceho vetsiho nez komentare ve stylu jedna pani povidala; nicmene cosi o GPL vyslo na rootu.

Lze to i bez Linuxu ;-)
(link)
20.3.2006 19:31
Jiří Krč
Věk: ( ~44 let)
Ze to lze i bez Windows jsem zjistil velmi davno. Pak jsem swingoval po distribucich a hledal neco co mi bude vyhovovat. Byl jsem z toho akorat tak nastvanej a znechucenej. Skoncil jsem u FreeBSD a ted si rikam, ze jsem si mohl tu Linuxovou anabazi odpustit.
Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám?
(link)
20.3.2006 21:47
Karel Reichart
Věk: ( ~51 let)
Myslím si , že to František myslel dobře. Sám jsem navštívil stránky BSA a nestačil jsem se divit. Co mne opravdu pobavilo, byl odkaz na “nahlášení pirátství„. Tak mne napadlo, že bych sám sebe oznámil, že používám nelegální software, protože nemám nic od těch firem,které jsou uvedeny v členství v této organizaci. Všechno to na mne zapůsobilo tak, že jiný operační systém než widle ( a software pro něj ) je to samé jako nelegální software. Jinak si myslím, že diskuze na téma Linux / widle je v podstatě nekonečná. Kdo si jednou vyzkouší něco jiného než win., tak zjistí že to bez nich krásně jde. A myslím si, že je jedno jestli je to Linux, BSD nebo něco jiného. Z vlastní zkušenosti vím že většinou ti, kteří nejvíc křičí proti volně šiřitelnému softwaru jsou lidé, kteří mají doma kradené widle. a spoustu dalšího softu k tomu. A když začnou:„co na tom Linuxu máš“, tak má odpověď je jednoduchá: „Kdyby nic jiného, tak to co mám a používám je legální“. Takže celá BSA se může jít se svou kampaní klouzat. A na závěr : Franto a všichni Linuxáci, BSďáci a ostatní – jen tak dál. Je lepší dělat dobré věci s chybami než nedělat nic.
Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám?
(link)
20.3.2006 21:57
Jan Puš
Věk: ( ~66 let)
Souhlas! Zejména s poslední větou. Nějakej kámen a vytesat to do něj!
Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám?
(link)
21.3.2006 06:45
MaReK Olšavský
Věk: ( ~50 let) , Pracovní pozice: ?? Asi "holka pro vše" , Praxe v IT let: ( ~ let) , Bydliště: Duchcov

Pozor, já jsem jim už i mailoval a zde je odpověď: Pokud kdokoliv tvrdí, že "přepalovaný" software je nelegální, tak je to samozřejmě určité zjednodušení, které se týká klasického komerčního softwaru, který je nejčastěji "přepalován".
Rozhodně nemáme v úmyslu popírat existenci alternativních způsobů licencování zmíněných ve Vašem e-mailu.

S úctou,

BSA

Ptal jsem se na to jestli hodlají lidem cpát, že přepalovaný software je vždy nelegální a jestli náhodou vědí o licencích (L)GPL, BSD, ... Pravda, byl jsem (záměrně) trochu jedovatý.

Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám?
(link)
25.3.2006 09:35
Jorgen Sorensen

"Kdo si jednou vyzkouší něco jiného než win., tak zjistí že to bez nich krásně jde." Tak to mě dostalo. To je hláška skoro jako to, že jediný legální systém jsou Windows. Propaganda za propagandu.

Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám?
(link)
26.3.2006 12:22
Dalibor Smolík
Věk: ( ~69 let)
Ono to až tak moc propaganda není. Přechod na Linux však není jednoduchý a musí být postupný, může to trvat i několik let. Ale výsledkem může v řadě případů úplná nezávislost na Windows a Microsoftu vůbec. Ale je to čistě jen věc volby.
Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám?
(link)
27.3.2006 22:47
Karel Reichart
Věk: ( ~51 let)
Obávám se že to není propaganda, ale vlastní drsně nabytá zkušenost. Jinak si myslím, že mám s Win. docela zkušenosti, pač mám na starosti cca 60 PC kde jsou všude. Od 95 až po XP. Kdo chce s něčím bojovat, měl by poznat nepřítele. Když se podíváme do minulosti: Patton si prostudoval knihu od Romella a porazil ho jeho vlastní zbraní.Tak nějak bych si to představoval.:-))
Kdo mi Linux nainstaluje?
(link)
25.3.2006 12:06
smutná princezna
Bydliště: Království javorových listů
Kdo mi Linux nainstaluje?
a to musim kuli instalaci do Prahy, Brna, Litomeric ci Decina? :)
Re: Kdo mi Linux nainstaluje?
(link)
25.3.2006 12:19
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

A kde bydlis anonyme? :)

Re: Kdo mi Linux nainstaluje?
(link)
25.3.2006 18:43
smutná princezna
Bydliště: Království javorových listů
150km od Prahy a od tech ostatnich jeste dal, myslis, ze se mi vyplati jet si to nechat nainstalovat? :)
Re: Kdo mi Linux nainstaluje?
(link)
26.3.2006 13:16
Petr Zajíc
Věk: ( ~51 let)
Linux je všude, a Linuxáci taky. Co se Ti vyplatí a nevpylatí musíš vědět. Sám. Mě se třeba vyplatilo několikrát zkazit instalaci Linuxu, protože jsem se to tím naučil.
Re: Kdo mi Linux nainstaluje?
(link)
26.3.2006 14:52
Jiří Krč
Věk: ( ~44 let)
Naprosto souhlasim, i ja jsem nekolikrat instalaci Linuxu zbabral (nekdy kolem roku 1997-8). Kazdopadne se naucis vic nejen o Linuxu ale i o pocitaci. Predevsim si pamatuj - zalohovat, zalohovat, zalohovat a pak muzes zkouset.
Re: Kdo mi Linux nainstaluje?
(link)
26.3.2006 17:07
smutná princezna
Bydliště: Království javorových listů
diky za rady, ale ja se bez nich obejdu. to uz si clovek nemuze ani udelat legraci? zalohovat? co to je? pravda asi pri instalaci nynejsiho systemu jsem na neco takoveho zapomela a jaksi jsem si omylem preinstalovala NTFS partisnu s W2K na ext3 s Debianem :), no co taky cekat od hloupe zenske, ze?
jen mi tato odpoved na otazku v clanku prisla trochu legracni. ale ono to asi je mysleno spis pro firmy, nez pro jedince, ale to tam nijak neni primo patrne nebo se pletu?
Re: Kdo mi Linux nainstaluje?
(link)
26.3.2006 18:24
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

to uz si clovek nemuze ani udelat legraci? ... zalohovat? co to je?

Zanedbane zalohovani moc legrace obcas neni ... :)

Re: Kdo mi Linux nainstaluje?
(link)
26.3.2006 22:29
Petr Zajíc
Věk: ( ~51 let)

No, my si tady při odpovídání na dotazy užijeme legrace až až. Takže cituji z článku:
"V Praze instalujeme např..."
např=Například. To znamená, že si můžete nechat Linux nainstalovat TŘEBA v Linuxshopu jež provozuje náš server.

Dotaz z jiného soudku
(link)
26.3.2006 22:33
Honza Kolo
Ahoj,
ja bych mel dotaz z praktickeho pouzivani Linuxu. Studuji orientalni jazyky a asijske znaky potrebuju pouzivat dnes a denne. Netusim, jak na tom Linux je s jejich podporou - ve Windows clovek pouze pridal patricnou jazykovou sadu a mohlo se psat. Mozna, ze se to ostatnim bude zdat smesne, ale pro me rozhodovani je to jedna z nejpodstatnejsich veci.
Jinak vim, vetsina mnou nejvice pouzivanych programu existuje i ve verzi pro Linux, sam ted na Windows vyuzivam docela dost OpenSource softu...
Dalsi vec, ktera me docela zrazuje (myslim, ze prameni z neznalosti), je podle meho nazoru vyssi pozadavek na znalost systemu jako takoveho, jak pracuje atp. nez ve Windows. Hlavne me to trochu "desi" v pripade instalace novych programu - doubleclick na EXE instalator mi pripada hodne pohodlnej. Ale asi je to zase tim, ze jsem nemel moznost videt Linux poradne v akci... Proste mi pripada, ze je to system pro lidi, ktery maj cas si s nim trochu hrat...
Pripadam si jak neverici mezi muslimy :-D
Byly by nejake tipy? Pripadne mi napiste stanovisko na email, diky.
Honza
Re: Dotaz z jiného soudku
(link)
27.3.2006 11:41
František Hucek (TEAM)
Věk: ( ~52 let)

Zdravim, japonstina by nemela byt problem viz:
http://www.linuxsoft.cz/img2/fc5/japanese.png
ale jak to funguje s klavesnici, ktera bude fungovat uplne jinak fakt nevim..
Co se instalace tyce, tak ano, je jina.. Doporucuje se pouzivat nastroj pro spravu balicku pro dannou distribuci (Mandriva Control Center, YAST2, Yumex, Synaptics..) viz:
http://www.linuxsoft.cz/img2/opensuse/10.0/44.png
http://www.linuxsoft.cz/img2/mandriva/2006/28.png
http://www.linuxsoft.cz/img2/fc5/47.png
http://www.linuxsoft.cz/img2/debian/3.1r1/53.png
Co se tyce instalace ala Win, tj. stazeni balicku kliknuti a instalace.. tam to je slozitejsi, ale co jsem videl napr. u FC 5, tak tam uz to nejak funguje.. stahne se RPM balicek, na ten se napr. v souborovem manageru Nautilus klikne, on se nainstaluje a v pripade, ze je treba jeste doinstalovat nejake knihovny, tak se doinstaluji take.. takze podobne jako ve Win..

Re: Dotaz z jiného soudku
(link)
27.3.2006 12:08
o.k.
Věk: ( ~47 let) , Pracovní pozice: Analytik ICT , Praxe v IT let: ( ~8 let)

Linux behem chvilky muzete kompletne prepnout cely do jazyka do ktereho se vam zlibi. A navic vy jako uzivatel muzete pouzivat jiny jazyk nez jini uzivatele v systemu. Tuto vlastnost Windows tusim dodnes neumi - ze by mel kazdy uzivatel jiny jazyk.

A rozsypany caj v Linuxu diky plne podpore UTF8 funguje dobre, take lze psat i zprava doleva kdyz vam to vyhovuje, coz je v nekterych jazycich obvykle :-)

DISKUZE

Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 14:30 Jan Grabmüller
|- Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 14:45 František Hucek
| |- Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 14:51 František Hucek
| L Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 15:10 Viktor
|   L Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 15:18 František Hucek
|     L Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 15:36 Viktor
|- Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 15:52 Petr Zajíc
| L Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 21:39 smutná princezna
L Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 19:36 Jan Puš
  L Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 20.3.2006 23:26 Ondřej Čečák
    L Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 21.3.2006 08:05 Jan Puš
      L Re: Nektere argumenty jsou vazne tragicke. Poskozujete Linux! 21.3.2006 13:36 Ondřej Čečák
Lze to i bez Linuxu ;-) 20.3.2006 19:31 Jiří Krč
Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám? 20.3.2006 21:47 Karel Reichart
|- Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám? 20.3.2006 21:57 Jan Puš
|- Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám? 21.3.2006 06:45 MaReK Olšavský
L Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám? 25.3.2006 09:35 Jorgen Sorensen
  |- Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám? 26.3.2006 12:22 Dalibor Smolík
  L Re: Chci přejít z Windows na Linux, co tím získám? 27.3.2006 22:47 Karel Reichart
Kdo mi Linux nainstaluje? 25.3.2006 12:06 smutná princezna
L Re: Kdo mi Linux nainstaluje? 25.3.2006 12:19 Ondřej Čečák
  L Re: Kdo mi Linux nainstaluje? 25.3.2006 18:43 smutná princezna
    L Re: Kdo mi Linux nainstaluje? 26.3.2006 13:16 Petr Zajíc
      L Re: Kdo mi Linux nainstaluje? 26.3.2006 14:52 Jiří Krč
        L Re: Kdo mi Linux nainstaluje? 26.3.2006 17:07 smutná princezna
          |- Re: Kdo mi Linux nainstaluje? 26.3.2006 18:24 Ondřej Čečák
          L Re: Kdo mi Linux nainstaluje? 26.3.2006 22:29 Petr Zajíc
Dotaz z jiného soudku 26.3.2006 22:33 Honza Kolo
  |- Re: Dotaz z jiného soudku 27.3.2006 11:41 František Hucek
  L Re: Dotaz z jiného soudku 27.3.2006 12:08 o.k.




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze