ARCHIV |
|||||
Software (10844)
Distribuce (131)
Skripty (697)
Menu
Diskuze
Informace
|
Qt framework - qt_tetris(1)V předchozích dílech jsme se naučili základy Qt4 frameworku a ukázali jsme si jak se zachází s dialogovými okny. V dalších dílech si vše ukážeme v praxi na jednoduché velmi známé hře tetris. AktualizaceOd posledního článku nám uplynul nějaký ten čas a mezi tím nám vyšla nová verze qt knihovny a creatoru. Proto bych Vás všechny chtěl upozornit, než začneme naši práci, aby jste si aktualizovali na poslední verzi ze stránek Qt4 frameworku. Vytvoření projektuProjekt si založíme velice jednoduše podle předchozích dílů. Jako typ okna vybereme nám již dobře známé dialogové okno a přepneme se do designeru (klikneme na náš *.ui soubor). Vytvoření designuPro design budeme potřebovat tři tlačítka, widget pro skóre, náhled na příští kostičku, widget s aktuálním levelem a konečně naše hrací pole. Návrh designu by mohl vypadat nějak takto: . Naše hrací pole si zkusíme vytvořit pomocí grafického kontextu zařízení a samostatné třídy CGameField. V naší nové třídě si založíme novou public metodu void DrawGameField s parametrem QPainter* painter, který představuje kontext zařízení pro kreslení grafických objektů. Pro ukázku metoda může vypadat takto:
Metodou setPen si nastavíme barvu ve formátu RGBA, a pomocí metod drawLine si vykreslíme 4 hranice našeho hracího pole. Komentáře L, T, R, B určijí o jakou hranu se jedná. Pole je potřeba si rozpočítat podle velikosti jedné kostičky a počtu sloupečků hracího pole. Já jsem pro ukázku zvolil 10x17 kostiček. Naši novou třídu přilinkujeme do hlavní třídy a vytvoříme si na ní objekt CGameField* l_GameField. Inicializujeme v kontruktoru a předefinujeme virtuální metodu: Tím jsme si zajistili, že se bude naše hrací pole kreslit do našeho okna. Příprava proměnnýchPro naši aplikaci si vytvoříme další novou třídu CCube, která nám poslouží pro ovládání každé kostičky našeho hracího pole. Do třídy CGameField si naincludujeme tuto novou třídu a dále přidáme vectorové pole a založíme si structuru sGAME_FIELD, která bude představovat kostičku v našem poli. Dále si přidáme chráněnou položku sGAME_FIELD l_gameField[10][17] představující kompletní hrací pole (jak jsem se již zmínil, bude o velikosti 10x17). Zkušební kompilaceVyzkoušíme si naší aplikaci přeložit. Na výstupu budeme mít dialogové okno s našimi widgety a vykreslenými okraji našeho hracího pole. Zkuste si sami oživit tlačítko konec pomocí předchozích dílů seriálu. ZávěremNyní máme vytvořený výchozí bod naší aplikace. A tak se příště pustíme do stvoření virtuálního hracího pole a vytvoříme si engine pro kreslení našich kostiček ve hře. Ukázku si můžete stáhnout zde: download
Související články
Qt framework – základy práce (1)
Qt framework – základy práce (2) Qt framework – základy práce (3) Qt framework – základy práce (4) Qt framework – základy práce (5) Qt framework - základy práce (6) Qt framework - qt_tetris(2) Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
|
Vyhledávání software
Vyhledávání článků
28.11.2018 23:56 /František Kučera 12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz 6.11.2018 2:04 /František Kučera 4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák 18.9.2018 23:30 /František Kučera 9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz 12.8.2018 16:58 /František Kučera 16.7.2018 1:05 /František Kučera
Poslední diskuze
31.7.2023 14:13 /
Linda Graham 30.11.2022 9:32 /
Kyle McDermott 13.12.2018 10:57 /
Jan Mareš 2.12.2018 23:56 /
František Kučera 5.10.2018 17:12 /
Jakub Kuljovsky | |||
ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze |