|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
Software (10844)
|
Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasůTo nejdůležitější máme zdárně za sebou a můžeme se tak pustit do konzolového programu, který našeho modulu využije. Cílem je uživatelsky přívětivý a intuitivně ovládatelný program.
Užití moduluDalo by se snad říci, že to nejtěžší máme za sebou. Nyní se budeme zabývat zpracováním získaných dat. Soubor live vytvoříme ve dvou fázích. Dnes napíšeme kompletní live bez podpory online přenosu. To bude nejsložitější část programu a dopíšeme ji až příště. Zauvažujme nyní, co budeme potřebovat a udělejme si pár poznámek.
Nyní můžeme začít psát.
Jeden importovaný modul ještě neznáme. O možnostech modulu Term::ANSIColor se zmíníme až budeme chtít tisknout barevný text. Ze všeho nejdříve obstaráme argumenty příkazového řádku. Funkci GetOptions není třeba rozebírat podrobněji, neboť tak již bylo učiněno dříve, když jsme se zpracováváním argumentů zabývali.
GetOptions("league|l=s" => \$liga, "online|o" => \$online, "refresh|h=s" => \$refresh, "help|h" => \$help);
Aby nemohl zadat uživatel jako ligu cokoliv, vytvoříme pro jednoduchost jejich pevný seznam Pokud se vám takové řešení nelíbí, tak se zas tolik nestane, když tuto kontrolu úplně vynecháte. Metoda ziskej_zdrojovy_kod totiž možná v případě zadání neplatné soutěže stáhne nějakou stránku, ale z ní by se nemělo nic vyextrahovat - to jest žádné zápasy se nenajdou. Další a asi nejlepší možností by bylo zjistit seznam soutěží přímo v modulu a poskytovat jej společně s daty. Nyní se však pro jednoduchost spokojíme s již avizovaným pevným seznamem. Na livescore.com, odkud data získáváme, jsou k dispozici tyto soutěže.
Pokud uživatel zadá neexistující jméno soutěže (nebo přepínač --help), vypíšeme nápovědu.
Chybí nám podprogram in_array. Buď ho můžeme importovat například z modulu Array::PAT, ale než instalovat nový modul, možná bude rychlejší, když si in_array sami napíšeme.
Pokud uživatel na vstup ligu nebo refresh nezadá, doplníme je implicitními hodnotami.
A posledním údajem, který nám uživatel poskytuje, jsou kritéria. Ta jsou obsažena v poli @ARGV.
Nyní můžeme začít pracovat s modulem. Již minule jsme si ukázali základní použití. Začít můžeme úplně stejně.
Nyní je třeba data vhodně zobrazit. Způsob bude záležet na tom, zda byla zadána volba -online. Online přenos dnes ještě dělat nebudeme.
Poslední věc první fáze bude napsání podprogramu tiskni_vyhovujici.
Zpracování dat bude probíhat v cyklu. Projdeme tedy pole @vyhovujici a v každé iteraci zpracujeme jeden záznam.
Protože nyní máme všechna data přímo dostupná, můžeme začít s formátováním. Nejprve vytvoříme proměnnou $skore, do které zahrneme najednou skóre obou soupeřů, oddělené dvojtečkou.
Nyní pomocí sprintf zformátujeme všechny informace na řádek a výsledek uložíme do stejnojmenné proměnné.
Data jsme nevytiskli ale pouze zformátovali. To proto, že je ještě musíme příslušně obarvit. Zvolíme tmavě zelenou barvu pro zápasy, které již skončily, světle zelenou pro právě probíhající zápasy a zápasy ukončené tiskneme bíle. Term::ANSIColor nabízí několik funkcí z nichž jednou je colored a právě tu jsme importovali. Obarvíme pomocí ní hodnotu proměnné $vysledek a vytiskneme.
První výsledkyNyní zkopírujme modul Livescore.pm někam do cesty, kde se hledají moduly. Skriptu live pak nastavíme atribut spustitelnosti a překopírujeme do PATH. Tedy například /usr/bin a nebo, pokud používáte zvláštní cestu pro své výtvory, použijte třeba /home/bin či /home/username/bin. Nyní spusťme program live. Příště náš program konečně dokončíme.
|
Search Software
Search Google
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |