|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menu
Distributions (131)
Software (10844)
|
Perl (121) - Wx - událostiDruhá polovina tutoriálu o wxPerl obsahuje především návod, jak pracovat s událostmi. Jeho aplikace je ukázána na práci s menu.
Zásadní nevýhodou je, že nám tlačítko vytvořené v předchozí aplikaci nefunguje tak, jak má. Dále se podíváme, jak ho pomocí správy událostí zprovoznit. wxPerl funguje tak, že nastavuje tzv. konektory pro řízení událostí. To znamená, že pro každý typ události zde máme funkci, která nám ji obslouží. Upravme náš program tak, aby se po kliknutí na tlačítko aplikace uzavřela. Budeme tedy chtít volat funkci exit, jakmile uživatel tlačítko stiskne. To obnáší tři jednoduché věci.
Nás bude nyní zajímat zejména funkce EVT_BUTTON pro obsluhu tlačítek. Proto ji importujeme do třídy FrameSTlacitkem.
Uvnitř konstruktoru ji zavoláme a napojíme pomocí ní naše tlačítko $button na podprogram konec, který v zápětí napíšeme.
Celkem jsme tedy modifikovali třídu FrameSTlacitkem do následující podoby. Vše ostatní zůstává stejné.
Jakmile nyní spustíme aplikaci a stiskneme tlačítko, vyvolá se událost a protože ji máme pomocí EVT_BUTTON napojenou na funkci konec, program skončí. Menu - praktická ukázka použití událostíUkažme si, jak v aplikaci vyrobit klasické menu. Budeme postupovat velice podobně jako doposud. Balík main bude vypadat opět stejně.
Balík MojeAplikace se v podstatě také příliš lišit nebude.
Zbývá nám napsat konstruktor balíku FrameSMenu. Opět samozřejmě dědíme od Wx::Frame.
A konečně můžeme psát to, proč to celé děláme. Vytvoření menu obnáší následující.
Začněme druhým krokem. Vytvoříme si pro ukázku dvě nabídky. Nabídku vytvoříme standardním Wx::Menu a poté do ní pomocí metody Append přidáváme položky a případně pomocí AppendSeparator vkládáme oddělovače. Dále je možné používat AppendCheckItem a AppendRadioItem pro checkbuttony a radiobuttony. Taktéž lze vytvářet submenu pomocí AppendSubMenu (to obnáší vytvoření nabídky pomocí Wx::Menu, pro kterou poté pomocí AppendSubMenu vytvoříme položku v menu). Standardní nabídka Soubor může vypadat například nějak takto.
Pro komplexnější představu si vytvořme ještě nabídku Nápověda.
Tímto je druhý krok hotov. Ještě jsme nevytvořili menubar, což učiníme právě teď. Menubar je schován v třída Wx::MenuBar a metodou Append do něj vkládáme již existující nabídky. Použití je tedy v našem případě následující.
Zbývá nám aktivovat menubar. K tomu máme metodu SetMenuBar.
Nyní bychom samozřejmě měli jednotlivým položkám v menu přiřadit nějakou činnost. Ukažme si, jak bychom rozchodili položku Konec v nabídce Soubor. Nejprve je třeba importovat potřebné akce z Wx::Event. To se udělá stejně jako jsme to dělali u akcí pro tlačítka. Importujme tedy EVT_MENU.
A nyní již jen přímočaře voláme EVT_MENU a definujeme požadovanou akci.
Celý balík FrameSMenu tedy vypadá takto.
Po spuštění lze spatřit náš výtvor. Takto vypadá naše menu Informativní oknoRozšiřme ještě předchozí příklad a zprovozněme položku O programu v druhé nabídce našeho menu. Chceme, aby po kliknutí na tuto položku vyskočilo nějaké okno se zprávou. Nejprve tedy standardně vytvoříme v konstruktoru akci.
A následně již stačí jen vytvořit podprogram oprogramu. Zprávu zobrazíme intuitivním použitím widgetu Wx::MessageBox.
Takto bude vypadat popup okno. Informativní okno Wx::MessageBox
|
Search Software
Search Google
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
©Pavel Kysilka - 2003-2024 | maillinuxsoft.cz | Design: www.megadesign.cz |