America's Army: Special Forces (Direct Action)
Po takřka pěti měsících čekání bez konkrétního data vydání vyšla nová verze
populární on-line taktické akční hry America's Army 2.5 i pro Linux a Mac.
24.11.2005 06:00 |
Ondřej Čečák
| Články autora
| přečteno 17591×
Historie
Pokud si vzpomínáte, v půlce října loňského roku vyšla tehdy zbrusu nová verze
hry 2.2 pouze pro platformu Windows (která má a určitě i nadále mít bude
majoritní podíl hráčů, takže pro vývojáře a armádu jsou a budou Windows zásadní
platformou). Po tomto vydání následovalo pro uživatele Linuxu cca dvouměsíční
vzduchoprázdno mezi vydáním verze pro Linux, které bylo plné nejasností, bez nějakého
alespoň přibližného data vydání a občas bylo také okořeněno o nějaké hádky, flamewars a
doporučování podobných online her.
Pro uživatele Macu to bylo ještě horší, v portu pro jejich platformu byly
problémy s licencí, takže nová verze 2.2 nebyla pro Mac vůbec vydána, objevila
se až verze 2.3 (která vyšla pro všechny platformy téměř stejně, rozdíl byl
tuším přibližně jeden den).
Naneštěstí se opět stalo to, čeho se všichni hráči a současně uživatelé alternativních
operačních systémů obávali – v půlce května se objevila nová, poměrně
revoluční verze 2.4 pouze pro Windows a verze pro ostatní platformy opět
nikde.
Nepříjemné je to z několika důvodů, stručně:
- Linuxoví hráči nemohou hrát novou verzi hry, přichází o zkušenosti a po
vydání nové verze jsou tradičně upgradovány oficiální a leased servery,
takže hráči nezískávají skilly a nejsou povyšováni na vyšší honor levely.
- Komerční poskytovatelé serverů nedostávají alespoň linuxový server, to samé
platí pro správce klanových serverů, kteří provozují Linux. Hlavní trn v patě
všech takovýchto správců je v tom, že "oficiální" společnost, která
servery hostuje (SCI), je provozuje na Linuxu,
takže serverovou verzi zřejmě mít musí. Ovšem zdá se pouze oni
(několikrát to bylo snad i obhajováno, argumentovalo se vyšší
bezpečností apod., ale všechny zveřejněné obhajoby se nakonec ukázaly
jako irelevantní).
- Spousta lidí na toto chování nadává různě po fórech, což jednak vrhá
špatný stín na hru a armádu a pak také na "komunitu". V celkovém
důsledku jsou pak vidět jenom nadávky, několik duplicitních a uzamčených
diskuzí a podobně.
Na fórech se ale i přesto
objevovaly zajímavé věci. Jednou například někdo tvrdil, že má novou verzi k
dispozici a že si ji dychtiví hráči mohou stáhnout; ovšem server byl po pár
hodinách nedostupný, že by přetížení? :)
Kromě hádek se tu a tam objevil i nějaký příspěvek s určitou informační
hodnotou, třeba informace o
tom, že server lze pod Linuxem emulovat pomocí WINE, takže jako dočasné řešení
může být použita verze pro Windows.
Mimo to se začaly objevovat zprávy, že verze pro Windows trpí řadou chyb,
které by mohly být v Linuxu už opravené. Začátkem června se ukázalo, že vývoj
linuxového portu přešel do fáze beta-testování, a že by hra mohla být
dokončena. Bohužel, sice se objevilo pár informací (včetně toho, že vše bylo kolem 10.
června dokončeno a vše už záleží jenom na armádě), ale hra nebyla stále vydána.
Stejně jako u starších verzí, o port AA na GNU/Linux a Mac se stará Ryan C.
Gordon, který je známý především jako Icculus. Na jeho
fingeru se tentokrát neobjevovalo nic zajímavého, kromě úvodní přípravy
tam stále viselo oznámení o tom, že probíhá beta testování. Zajímavější už byl
rozhovor s
ním, ve kterém byla také zmíněna situace ohledně America's Army.
Pak celé dění kolem AA zamrzlo. Kromě několika nostalgických vzpomínek a
marného stahování RSS kanálu Icculuse
klesly nové příspěvky na minimum a pravděpodobně většina hráčů buďto
provozovala verzi pro Windows, nebo America's Army úplně opustila.
Začátkem října se objevila zpráva o testování nové verze 2.5 (která pro
Windows vyšla zhruba v půlce října), což bylo trochu překvapivé –
ukázalo se, že pro Linux bude verze 2.4 úplně přeskočena a objeví se rovnou 2.5.
Stále se tvrdilo, že hra je v betatestování (objevila se
také informace, že nějaká beta pro Linux unikla na výměnné sítě), až do konce
žádné přesné datum vydání ... Naštěstí, na konci října vyšla očekávaná verze 2.5
i pro Linux a Mac. Po zhruba pěti měsících bez informací a především bez hry.
Novinky v America's Army: Special Forces 2.4.0 (Q-Course)
Tou asi nejzásadnější novinkou bude, že herní engine už není modifikovaný
Unreal 2.0, ale Unreal 2.5 (na kterém běží třeba Unreal Tournament 2004).
Výhod z toho bude zřejmě dost (např. větší výkon, lepší bezpečnost a
stabilita, oprava chyb, nové herní prvky, podpora stínů), ale také to znamená, že
patch je téměř stejně velký jako plná verze, takže i když máte starší verzi
2.3, nezbude, než hru (více než 800 MB) stáhnout znovu.
Novinky nejsou pouze pod pokličkou, ale týkají se také samotné hry. Jednak
přibyly 4 nové mise (SF Courtyard, SF PCR a SF Blizzard, SF WaterTreatment, ve
kterých hrají pouze special forces – "SF exclusive") a nové zbraně M141 BDM (Bunker Defeat Munitions; raketa
odpalována z ramene pro ničení bunkrů a cílů chráněných lehkým pancířem) a
AGP-DB14 Door Breacher (nálož určená k ničení zamčených nebo nefunkčních
dveří) a jednak se objevily novinky, které zlepšují hratelnost.
Konkrétně jde o náhodné startovací pozice a náhodné generování pozic předmětů
potřebných pro splnění mise. Týká se to zatím pouze nových map a má to několik
výhod. Tou hlavní je velká variabilita – náhodné generování zajistí, že
hráči nebudou chodit po stále stejných "ideálních" trasách, kterých bývá v každé
mapě jenom pár. Navíc nebude úplně snadné někde čekat, protože nepříteli se
nemusí vyplatit jít zrovna tou naší cestou. Také to řeší problémy se spamováním
– pokud to někdo natrénuje, může na úvod vystřelit granát tak, že přeletí
celou mapu a zasáhne startovací pozici nepřítele. Takřka to samé se týká
náhodného generování objectives (které je teď navíc možné sbírat, nosit a třeba
také předávat).
Další novinkou, která souvisí s náhodně generovanými objectives, jsou opravdové NPC
(Non-Playable Characters), tedy alespoň mluvící (a ne pouze civilisté, za
jejichž usmrcení dostáváte penalizační body). S těmito NPC (které se vyskytují
v lokaci také náhodně) může kvalifikovaný hráč mluvit a pokud bude úspěšný,
všichni se prostřednictvím HUDu dozvědí, kde ten daný předmět nutný ke splnění
mise je.
Další změny jsou více méně drobnější – upravený user interface, možnost
přenášení a předávání předmětů (které jsou v některých misích důležité a musí se získat a
odnést) a větší množství dalších dílčích oprav nebo vylepšení.
Novinky v America's Army: Special Forces 2.5.0 (Direct Action)
I v nové verzi jsou připraveny dvě nové mapy – SF Extraction a SF
Dockside. Mimo to byl také upraven jeden trénink – Shoot House (MOUT
Training) nahrazuje MOUT Training in Basic Combat Training; hráč si může
vybrat zbraň a následně prochází místnostmi s náhodně generovanými cíli a musí
se okamžitě rozhodovat, jestli střílet nebo ne. Skóre pro každou zbraň se ukládá
a posílá do databáze, takže v budoucnu bude možné srovnání.
Stále se pracuje na Tournament Mode, opět byl o výraznou část
nahlášených/požadovaných věcí vylepšen. Další zajímavou úpravou je nový Admin
Command Post, který usnadňuje správu herních serverů a jejich nastavení.
Zajímavou novou možností je také nastavení rotace map – předem se
definuje, jaké mapy se budou hrát a toto pořadí se pak dodržuje. (dříve bylo
možné hrát pouze na jedné statické mapě a měnit se to dalo pouze ručně)
Významné změny proběhly i v gameplay. Střelba dávkou nebo automaticky je nyní
více realistická,
resp. obecně se zdá, že zbraně více "kopou" a střelba jenom tak není nic
snadného. Pokud vás například zasáhnou střepiny z granátu (jejich hlavní dosah se
snížil na více realistických 5 metrů z původních 10), pohled se vám patřičně
stočí k předpokládanému místu bolesti – takže rambo-like styl bude opět
o něco složitější – dříve se dalo i po zásahu granátem mířit na určité
místo a jakmile se objevil nepřítel, střílet; teď už to je o dost složitější.
Střílet s použitím mušky (průhledem přes zaměřovač zbraně) je v současné době na
dálku téměř nutnost, protože
jinak to opravdu nemá moc smysl. Zajímavou myšlenkou je bonus k přesnosti,
pokud se držíte blízko svých velitelů, případně spolubojovníků. Při střelbě s
použitím zaměřovače si také všimnete další změny – muška se teď
vychyluje také vertikálně a ne pouze horizontálně.
Velice sympatickou změnou je nový honor program – takřka každý provozovatel
serveru má možnost zaregistrovat se na webu AAHONOR.COM a server autentizovat
proti Andromedě a umožňovat tak hráčům získat oficiální skilly a tím pádem i
zvyšovat honor level. Výborné to je hned z několika důvodů, jednak o dost
vzrostl počet official-leased serverů a jednak už nejsou tak striktní podmínky
– honor lze získávat i na serverech, kde se třeba používají SF zbraně,
nebo je nastavený menší časový interval.
Postřehy z nové verze
První, co vás jistě překvapí, je přepracované úvodní herní rozhraní (menu
apod.). I když má pár pěkných vlastností, je jednak neskutečně pomalé
(obzvlášť při autorizaci a přihlašování in-game browseru) a pak jsou alespoň
dle mého názoru některá tlačítka ošklivě velká (i v rozlišení 1280x1024).
Co je opravdu výborné jsou náhodně generované pozice a mission objectives v
nových mapách – trocha variability není vůbec na
škodu.
Na závěr pár nesetříděných postřehů ze hry:
- výběr hry je momentálně přehledně rozdělený podle jednotek, včetně jejich
skutečného historického popisu
- v Personal Jacket nyní vidíte svůj honor level, celkový počet skillů a
počet nutný k povýšení na další level
- jak už bylo zmíněno, možnost získávání honoru i na obyčejných
leased-serverech je výborná výhoda – nikdy jsem nedoufal, že půjde hrát
s dobrými protivníky třeba Bridge s SF zbraněmi a na 6 minut místo 10
- pokud se není možné automaticky přihlásit, hra vás na to upozorní před
spuštěním tréninku
- při načítání mapy je zobrazen její název a pod tím jeden z cca desítky
tipů (díky tomu se především amatéři snaží vykukovat zpoza rohů apod.)
- proces autentizace je opět o něco výmluvnější; sice to není rychlejší, ale
alespoň vidíte, v jaké části autentizování jste
- PunkBuster byl opět vylepšen; pokud vás PB vykopne, bude vám přímo
zobrazen důvod (takže se to nemusí pracně dohledávat v logu)
- bylo zrušeno pravidlo, že každá bodově započítaná hra musí mít alespoň 30
sekund (to se hodí například v SF Hospital)
- volání na medica a jeho odpověď je spojena s udáním lokace; medic může
také snadno zavolat, že už nemá žádný zdravotnický materiál
- pokud nebudete po zranění ošetřeni a krvácení například z malého škrábání
neustane samo, může se snadno stát, že vykrvácíte
- v případě, že zemřete, obraz pohasne; pokud chvilku počkáte, bude místo
pohledu jiného hráče zobrazeno vaše tělo a kamera tělo obkrouží (takže občas
máte šanci zahlédnout, kdo vás odkud dostal)
- zbraně už nelze sbírat ze žebříku
- Weapon Mod Sety jsou implicitně dobře definovány, hned první je tlumič,
optika a závěsný granátomet M203; asi nejlepší možná defaultní volba
- předdefinovány jsou sympatické klávesové zkratky (třeba F11 zobrazí síťové
statistiky posunuté o kousek dolů)
- drobně, ale precizně byly upraveny zvuky opět o kousek blíže k dokonalosti
- hra by měla být schopná převádět text do mluvené řeči (nezkoušel jsem)
- oprava pár nepříjemných chyb (například u granátů)
- hra funguje bez problému i na oldstable Debianu ("Woody")
Závěr
America's Army je na Linuxu zpět a v plné síle. Doufejme, že za měsíc opět
nevyjde nová verze ...
Verze pro tisk
|
Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
|
|

Vyhledávání software

Vyhledávání článků
28.11.2018 23:56 /František Kučera Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1
12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz 22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář
6.11.2018 2:04 /František Kučera Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář
4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář
18.9.2018 23:30 /František Kučera Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář
9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz 20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business.
Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář
12.8.2018 16:58 /František Kučera Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář
16.7.2018 1:05 /František Kučera Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář
Více ...
Přidat zprávičku
 Poslední diskuze
31.7.2023 14:13 /
Linda Graham iPhone Services
30.11.2022 9:32 /
Kyle McDermott Hosting download unavailable
13.12.2018 10:57 /
Jan Mareš Re: zavináč
2.12.2018 23:56 /
František Kučera Sraz
5.10.2018 17:12 /
Jakub Kuljovsky Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?
Více ...
|