LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu

ARCHIV



   

> Diskuze: blog Hledání ideálního OS/distribuce

nebolí to
(link)
15.1.2006 19:08
Martin Picek
Věk: ( ~37 let)

Já to řeknu takhle: přechod na Linux nebolel. Jsem maximálně spokojený. Koupil jsem si (u vás :-)) 4 CD Fedorky 4, šoupnul je do mechaniky, nabootoval a bylo to. Jestli byl někde problém, bylo to zjištění klávesy pro nastavení BIOSu. :-)

Řeknu rovnou, že jsem naprostý BMU (běžný Martínek uživatel). Po tom, co jsem zjistil, že je třeba upravit seznam zdojů pro YUM, jsem neměl žádný problém s hledáním vhodného SW. Všechno šlo samo. Přešel jsem z KDE na Gnome, vyzkoušel jsem 3 skvělé poštovní klienty, několik audio a video přehrávačů... Našel jsem si, co jsem potřeboval.

Já si říkám: "Sakra, co všichni vidí na Linuxu tak složitého, vžyť je to jednodušší než Windows..." Podpora tisku, skenování, ADSL modemu...

Můj oblíbený SW: Nautilus, Firefox, Thunderbird, gFTP, Gaim, OO.o, gEdit, BMP, Totem, EasyTag, Gimp, gThumb, Bluefish, Evince. Supertux. :-) Ke každému programu je několik alternativ, takže si každý vybere dle chuti.

Re: nebolí to
(link)
15.1.2006 19:09
Martin Picek
Věk: ( ~37 let)

A také je to legálně zdarma...

Re: nebolí to
(link)
15.1.2006 20:01
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

Dovolil bys si vas opravit: A také je to legálně "zdarma" ...

Re: nebolí to
(link)
15.1.2006 20:11
Petr Zajíc
Věk: ( ~51 let)
Ano, svoboda je pro mě moc důležitá. A navíc se můžu kdykoli podívat na zdrojové kódy; ne snad, že bych je chtěl vylepšovat, ale je to pro mě dobré studium "co se jak dělá".
Jinak souhlasím, například nastavení sítě je v Linuxu mnohem jednodušší než ve Windows...
Re: nebolí to
(link)
17.1.2006 17:08
Jan Balak
Věk: ( ~41 let)
Já vystřídal pár distribucí (přes Fedoru [3 a 4], Mandrake 10.1, Ubuntu 5.10 po Suse10) a musím říct, že až Suse mě tak mile překvapilo, že Wokna používám tak 1% času (hlavně při nahrávání z TV tuneru - nejak jej nemůžu v Suse rozchodit [i když mi 5 minut už jel :-)]) Můj prvotní favorit byla Fedora, ale momentálně je pro mě jen Suse. A Villík Brána si se svýma Wokýnkama může jít vypodložit skříně :-)
Ideální distribuce?
(link)
18.1.2006 11:03
Dalibor Smolík
Věk: ( ~69 let)
Při instalaci Linuxu (kterou jsem prováděl nedávno na nový počítač) jsem také pomyslel na běžné uživatele - jak si poradí s některými "záludnostmi" instalace. V každé distribuci je "něco", co BFU znepříjmní práci a někdy i Linux vzdá pro úplnou maličkost - např. v konzoli upravit nějaký soubor. Kdo však nemá s Linuxem žádné zkušenosti si však neporadí, zejména pokud mu závada znepřístupní síťovou kartu a on se nedostane na internet. Při instalaci Debianu Etch ze sítě jsem se setkal s několika problémy (např. instalace KDE) - ale díky určitým zkušenostem jsem si nějak poradil. Lze namítnout, že Debian Etch není pro začátečníky. To je fakt. Ale řada takových věcí se vyskytne i v jiných distrech. Myslím, že pokud se při vydávání nové verze distra zaměří i na tyto věci, značně to pomůže rozšíření Linuxu mezi tzv. BFU, kteří již dnes něco tuší o nebezpečí virů, trojských koňů a jiných záludnostech majoritního OS.
Re: Ideální distribuce?
(link)
18.1.2006 16:43
Martin Picek
Věk: ( ~37 let)

Hmm, například v té Fedoře je všechno hezky v grafice. Kdysi jsem instaloval Windows, a je to podlě mě hodně podobné...

Re: Ideální distribuce?
(link)
2.2.2006 19:53
Dal Horinek
Věk: ( ~36 let)
Instalace distribuci, kde je kompletne graficke rozhrani instalace (Fedora, Madriva, SuSE) je, aspon si myslim, i daleko lepsi nez to Windowsoindi. Ja kdyz jsem naposledy (doufam, ze i naposledy, jako naposledy) instaloval XP, tak ta instalace graficka moc nebyla, aspon prvnotni cast. To ze se pak na bilomodrem pozadi zobrazuji nejake obrazky s kecy o tom, jak jsou Windows XP super vylepsene, a pritom se tam zobrazuji procenta, mi vubec neprijde tak dobre jako u jiz zminovanych distribuci, kde je vyber klavesnice, mysi a dalsich veci jiz v grafice od zacatku. Mozna ze casem windows (myslim pri te instalaci) k tomu taky dospeji, ale preci jen ta cast "textova" tam je.
Jinak, co se tyce toho rozsireni linuxu, myslim si, ze hodne velkym problemem pro BFU je rozdeleni disku. Nekdy to proste neco naklikaji a napriklad na OpenSuSE se hodne lidem stalo, ze si to proste smazali. Sice je tam urcite nejaka napoveda, ale BFU to cist nechcou, oni chteji kliknout jen na "dalsi" a pokracovat bez problemu. Tohle je zatim nejvetsi problem Ubuntu, ktere chce proniknout mezi bezne lidi, protoze tam to timto zpusobem zatim jeste (5.10) nefunguje...
Jsem spokojen
(link)
20.1.2006 23:18
Jan Puš
Věk: ( ~66 let)
Nedávno jsem si vystřihl takové cvičné instalační orgie. Mandrake, Fedora, Danix, Mandriva. Všechno šlo, až jsem se divil. Jako osoba programově iracionální to přičítám zakoupení plyšového Tuxe (u vás) (Pro nechápavé -- to byl pokus o vtip! :-) ).
OO nevím, jaké tam mám a z Fedory jsem odinstaloval. Používám gVim, LaTeX, ogg123, Evolution, Mutt, MPlyer, Gimp, Konqueror, Links...hmmm a ono to (ťuk, ťuk) všechno běží(?!?). Za krátkou dobu soužití s distry mám čím dál větší pocit, že krom vlastnictví Tuxe, je třeba je nedráždit. Po instalaci tu něco někam spadne, tu zase něco jiného odněkud vyleze, to zatuhne a to vyměkne... :-) A pak se to začne usazovat a fungovat až nudně (nééé! fuj, to je rouhání!) přesně.
Momentálně mám v péči pět počítačů a na všech to je tak.
Jinak sedě u Fedory si říkám, že je lepší, pustím Mandraka a zdá se mi lepší on, pustím Knoppix a přijde mi nejlepší. Asi jsem šťastná povaha a byl bych spokojenej i pustit si plyn? Tu chvíli. Nebo to je tím, že tomu nerozumím? Nevím. Jdu pohladit Tuxe...
Mé požadavky na distribuci
(link)
18.2.2006 21:27
Václav Čepelák
Věk: ( ~59 let)

Jo taky jsem byl takové trdlo (to není urážka). Chtěl jsem mít všechno klikací a moje SuSE my vycházeli vstříc. Jenže pak mi kleknul comp.

Protože už jsem byl docela velkej kluk a párkrát jsem si do příkazové řádky sáhnul, oprášil jsem stary notes 486 a nainstaloval na něj ZIP-slack. Zůstal jsem na konzoli a začal s linksem brouzdat po netu. Najednou jsem objevoval, jak co nastavit a zjistil, jak je to jednoduché a krásné sem tam něco odkomentovat nebo dopsat parametry.

Od té doby nedám na příkazovou řádku dopustit. Když jsem potom sehnal P-II 450Mhz, tak se na nich Suse moc neohřály. Nainstaloval jsem Slackware, a a ejhle, všechno šlo rychleji.

Moje požadavky jsou tedy: Jednoduchá, přehledná distribuce, pokud možno bez klikátek. Číst a psát mě naučili ve škole. Když něco nastavím, tak se nemusím bát, že mi to nějaky hyperinteligentní klikátor přenastaví k obrazu svému

Howgh

Re: Mé požadavky na distribuci
(link)
4.3.2006 00:16
m_l
Souhlasim, proc ne - one man distribuci? ma v tom prehled , on sam rozhodne co tam bude....a jiste spolupracuje s tymem (i v dobe nemoci). A co chcete porad zaplatovat, stejne vychazeji verze distribuci, takze se upgraduje ,ted na 10.2 nebo na current, ale neni to zbytecne? Upgradnu si prece jen to co potrebuji (jadro+par programu) ...s tou bezpecnosti to uz je asi po vzoru ms takova paranoia :)
Od Slacka k Debianu
(link)
19.2.2006 19:55
Grumpa
Věk: ( ~61 let)

Já byl věrným uživatelem Slackware Linuxu. Měl jsem ho doma, dával jsem ho na servery, měli jsme ho na učebně, a dokonce i ségra v něm dělala (ale pro ní to byl jen obecně nějaký ten Linux).
Bohužel před cca rokem se projevila hlavní slabina této distribuce, a to, že je závislá na fungování jediného člověka, který tenkrát moc nefungoval a bylo kupř. po bezpečnostních updatech.
Tak jsem začal hledat novou distribuci. Jelikož si hraju na guru, chtěl jsem něco, co bych mohl používat sám, dávat BEZPEČNĚ na servery, mít na učebně a instalovat BFUčkům. Nemyslím si, že ideální distribuce je ta, kterou si BFU nainstaluje sám, ale ta, která jeho práci vydrží.;-)
Hledal jsem dost úporně, protože nemám věk na to, abych střídal distribuce jako ponožky. Chci se něco naučit a pak to používat roky.
Celkem pochopitelně jsem skončil u Debian Linuxu. Na server můžu dát stable verzi, nastavit automatické udpaty a pak to jednou týdně přes ssh zkontrolovat a víc se nestarat.
Na desktop dávám testing verzi (na vývojovou unstable jsem příliš opatrný). Mám stále čerstvé verze softwaru. Jelikož si udržuji lokální zrcadlo stable a testnig verzí, mohou po úspěšném updatu svého notebooku vyrazit a kdykoliv updatovat u některé ze svých oveček.
Update Debianu je vůbec kapitolka pro sebe. Jestli mě totiž něco vadilo, tak to je, že většina distribucí se moc nestará o váš přechod z minulé verze na novou. Přeinstalaci považuji za potupu a hlavně za moc práce. S Debianem nebyl problém. A že jsem bál, než jsem to dist-upgrade pustil!
Do budoucna se snažím nastudovat systém FAI. To jest Fully Automated Instalation, kde je možné pomocí různých definicí připravit instalace na různě zaměřené stroje, a tak mít něco pro učebny, něco pro internet kafé, něco pro kamarádi,... Při nové instalaci jen vyberu odpovídající předlohu a melu mlejnek. Ovšem i bez FAI je možné Deibiana dost dobře pro instalaci přizpůsobovat (taskselect, debian-cd).
Jsem spokojen s obrovskou zásobárnou software. Debian je pro mě jakýmsi filtrem použitelnosti. Sice jsem našel i SW, který v Debianu není a který JE použitelný, ale je to spíš výjimka. Prakticky ve všem jsem vystačil s Debianím archivem.
Jediné, co člověk musí ohlídat je to, že testnig distribuce nemusí být v každém okamžiku 100% kompletní. Za necelý rok práce s touto verzí jsem měl ovšem jen jeden problém a i ten vzniknul spíš mojí nepozorností, protože pro splnění závislostí mi instalátor apt nabídnul odistalování balíčku "gnome-session" a já s tím (asi v těžké únavě) souhlasil. Naštěstí během týdne byla v archivu nová verze Gnome kompletní a já ho mohl opět rozchodit (stějně dělám hlavně v KDE).
Takže asi takhle, no.

Re: Od Slacka k Debianu
(link)
19.2.2006 20:06
Dalibor Smolík
Věk: ( ~69 let)
jj, debian. Nedám na něj dopustit. Já používám též testing verzi, na jednom počítači mám unstable. Myslím si, že není třeba se unstable bát. Funguje celkem dobře .. U testing občas pár programů chybí, např. K3B, sim, k9copy apod. Záleží, co člověk potřebuje.
Re: Od Slacka k Debianu
(link)
23.2.2006 22:21
Václav Čepelák
Věk: ( ~59 let)

Jo Debian je určitě dobrá volba. Taky o něm zvolna uvažuju. Sice mě deptají závislosti, ale ten systém má něco do sebe.

Možná až se u mě vyskytne zase nový comp, uvidíme...

Re: Od Slacka k Debianu
(link)
23.2.2006 22:35
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~38 let)

Sice mě deptají závislosti

Co je na nich spatneho? Alespon me osobne to funguje tak, ze mi diky tomu funguje bez problemu instalovany software, coz mi prijde jako dobra vlastnost :)

Debian, jedině debian
(link)
23.2.2006 07:08
Jan Prokop
Do světa Linuxu jsem se pokoušel dostat asi 3 měsíce, nejdříve SLAX, pak SUSE, pak Fedora a pak Slackware... v každém se mi aspon něco nepodařilo (myslím jako pro BFU) rozchodit a většinou to bylo stejně pomalé. Pak jsem si sehnat (koupil na linuxsoftu :) ) Debain Sarge. Nevíc proč všichni mluví o problémové instalaci... v podstatě pokud člověk ví jak rozdělit pro linux disk tak je to brnkačka :) Debian je snad nejrychlejší co sem doma měl. Instalace deb balíčků je též bezproblémová. Vřele tuto distribuci doporučuji..
Re: Debian, jedině debian
(link)
24.2.2006 21:51
Jaroslav Lzicar

Panove neda mi to a musim se pripojit s doporucenim Debiana. Za tri roky co bydlim s Linuxem (v praci sedim u kompu vyjma prestavky na obed a z prace utikam domu ke kompu :-) jsem vyzkousel radu distribuci a pokazde jsem se vratil k Debianu. Mozna nekoho muze zprvu odrazovat urcita absence klikacich nastroju, ale casem toto shledate spise vyhodou. Udelal jsem tu zkusenost, ze neni nad textovej konfigurak (a to nejsem zdaleka zadnej guru). Klikatka jsou zlo a to pohodlicko neni zadarmo.
Myslim, ze se trochu v uvahach o systemu zapomina na jednoduchost a transparentnost. Linux mam rad, protoze mi relativne umoznuje instalovat jen to, co skutecne potrebuji. Muj navod na dobry a stabilni system je: instalujte (a vybirejte distro ktere to umozni) jen to, co skutecne potrebujete ke sve praci a krotte choutky experimentovat stale s necim novym. Pri predochodu z widli jsem byl a dodnes jsem pokazde fascinovan, jak snadno a efektivne jde rada problemu resit v prikazove radce a vubec neni treba poustet drahe nebo drahe kradene megasofty. Kolikrat dva, try dny ani nepustim X-ka a ziju v konzoli.
S pocitacem spoluziju dobrych dvacet let a posledni dobou premyslim, co se za tech dvacet let udalo v softu tak zasadniho, ze je potreba kazde tri roky znasobit vykon hardware. Kurna, stale delame na tech strojich to same a stale je to stejne pomale. Opravdu mi musi nabihat javovska aplikace pul minuty na 64-bitovem stroji s 2GB pameti? Jeste si neodpustim jeden odstrasujici priklad. Tim je Windows Media Player. Pamatuji ho jako pouzitelny prehravac. Jak to vypada dneska? Dvacet zalozek, okno pres 3/4 obrazovky, neustale smejdeni na netu a nabizeni filmu a hudby, ktere si nikdy nekoupim. Neni ten prehravac nahodou na prehravani hudby a filmu? Proc je tam vsechen ten ostatni balast? Tak je to bohuzel ale i s nekterymi aplikacemi pro Linux (ve snaze priblizit se uzivateli). Nebudu dal plkat ...
Moje doporuceni: Unstable debian (tam je v balicku aktualni jadro a tudiz minimum problemu i se super novym zelezem), minimalni konfigurace, X-ka a jako okenni manager EvilWM (genialni jednoduchost).

Môj pohľad na Linux distrá
(link)
12.3.2006 22:52
Pavel Šimún
Věk: ( ~45 let)

Pridám aj moje skúsenosti s Linuxom, nerobím s nim dlho, možno niečo cez 9 mesiacov. Začínal som s Mandrake 10.1, ktoré je podľa môjho názoru stabilnejšie a dotiahnutejšie ako dnešná Mandriva 2006. Takže Mandriva 2006, žiadna sláva. Pridal som si pár zdrojov z uprmi a následne niekoľko balíkov a odrazu mi nešiel napr. OpenOffice. Zakaždým zostala visieť v pamäti nejaká aplikácia. Rozhodol som sa že na môj book hodím nové distro, no Mandrivu nemusím. Skúšal som ďalej Fedora Core 4, ale toto distro fakt nemusím. Balíčkovací systém strašne slabý, poskytuje minimum informácií, distro nepoznalo moju zvukovku a niekoľkokrát zostalo visieť po boote na mieste. Teraz používam SuSE 10 Eval, hodil som si pár zdrojov, rozbehal médiá, winmodem a viac-menej som spokojný. Teraz najbližšie sa chystám na Debian a ak mi sadne opúšťam SuSE.

A ešte niečo nesúhlasím s autorom že užívateľom je jedno čo majú nahodené na kompe, aj keď to všetko funguje ako má. Ale zároveň súhlasím že sa nedá odporučiť univerzálne nejaké distro, treba vyskúšať viac. Každému vyhovuje niešo iné, ja napr. uprednostňujem KDE a dobrého správcu balíkov a chystám sa učiť s konfigurákmi a viac s konzolou, možno v Debiane.

Re: Můj pohled na oblíbené distro
(link)
1.4.2006 17:47
downhill
Věk: ( ~51 let)
Já pracuji s Linuxem druhý rok. Začínala jsem na Mandraku a nesouhlasím, že je "vychytanější" než Mandriva 2006. Rozchodit některé aplikace na Mandraku, zjm. zvuk je dost problém a nejen můj. Po půl roce zkoušení a kompilování jádra jsem to vzdala a přešla na Mandrivu, kde mi po první instalaci běhá vše bez problémů.
Jiná věc je vzhled Mandrivy, který se mi bytostně nelíbí. Proto jsem vyzkoušela i různá live distra, abych tak našla, které mi "sedí". Vyhrálo Ubuntu. Zatím. Moc se mi líbí a na práci v něm se moc těším.
Časem chci zkusit i jiná distra, čistě jen ze zájmu a zvědavosti. Aby si člověk našel to co mu vyhovuje, logicky musí zkusit více distribucí. Ale určitě je to i o emocích. U žen určitě :-)
Re: Můj pohled na oblíbené distro
(link)
13.8.2006 00:47
Pavel Šimún
Věk: ( ~45 let)

Netvrdím že Mandrake 10.1 je vychytanejšie distro ako Mandriva 2006, jednoducho bolo na mojom booku odosť stabilnejšie. Inak tiež som presedlal na Ubuntu. Zmenil som moje návyky z Kde desktopu na Gnome, čo mi nikdy nerezalo. Nepáčilo sa mi prostredie včetne ikon. Ale teraz paradoxne uprednostňujem Ubuntu, zvykol som si maximálne na Gnome a už ma Kde neláka. Ubuntu je Debianské distro s dobrou správou balíkov, rýchle a moderné. Myslím že zatiaľ je to moja konečná. V budúcnosti ešte plánujem vyskúšať spomínaný Debian, už dlhšie uprednostňujem stabilitu pred lookom distra.

Linux distribuce a instalace
(link)
20.4.2006 09:33
TaK

Jsem dlouholetý uživatel Windows. Již před 3 roky jsem postupně začal na stanici do Windows instalovat produkty jako 1/ OpenOffice Mozila Firefox a Mozila Thunderbite . Po zkušenostech jsem se rozhodl že na PC svojí ženy nainstaluji čistý Linux . Dospěl jsem k závěru že nemá cenu kupovat za 2700 .- Kč Windows home když Linux má fungovat zdarma. Zašel jsem do shopu a koupil za 100 .- Kč Linux Mandriva . Instalace proběhle celkem dobře jenže uvnitř Mandriva nebyly OpenOffice 2 , ale staré 1.1.5 tak jsem to tam nacpal ze své licence od SW 602 . Vše se zdálo v pořádku až do doby kdy to začalo padat cca 2 dny po par updatech ve finále to chcíplo úplně . Šel jsem do shopu a pořídil OPEN SUSE 10 to dopadlo také černou obrazovkou . Pak jsem přes net objednal SUSE 10 FTP za 320 .-Kč a to doteď chodí. Dál se v tom radši nešťourám . Jinak bi mě asi vyšlo pokud jde o nervy levněji instalovat Windows XP . Jenže potom zase ty nervy s viry spam a defragmentací mluví spíše pro Linux. Moje poučení pro obyčejného uživatele není zatím mnoho SW se kterým by šlo rychle a bez práce fungovat.

Re: Linux distribuce a instalace
(link)
16.7.2006 20:08
Ondřej Trhoň
Pokus hledáš Distribuci uživatelsky přívětivou, zvil UBUNTU 6.06 Dapper Drake. Máš k ní zdarma podporu a neexistují žádné omezení. Jen s nastavením 3D grafiky a dalších věcí je problém. Nejlepšíé je na ní správce instalačních balíčku v GUI - SYNAPTIC!
Hmm , nedovoli mi nereagovat.
(link)
11.5.2006 00:24
ZeroFox

Rad si citam clanky o linuxoch tento ma zuajla svojim nazvom ale po precitani obsahu som bol znexuteny. Omluvam sa autorovi ale rozpravat jak v niektorych distribuciach tamto a tamto nejde a jak je vsetko skvele vo Fedore mi znelo jak propagacia jeho oblubenej distribucie. Ja osobne som vyskusal tiez par distribucii vratane fedori. Napriklad veci co boli pisane o Ubuntu 64 su absolutne hlupost tu som totiz taktiez skusal a vsetko slo. aj ked osobne preferujem 32 bytove verzie. Na priklad fedoru by som urcite neodporucal tym beznym Userom co toho moc nevedia Fedoru ,potom im vysvetlujte preco im nejdu mp3 a kao to urobyt. ...
A ked som pri tych BU tak maju problem nadstavit siet v linuxe ? Ja nahodou takych ludi poznam a ty s tym maju rovnaky problem aj vo windowse ked raz neitko nevie moc robyt v jednom os tak s tym budu mat problem aj v druhom az kym sa to nenaucia a je to rovnako zlozite vsade kde su graficke nadstavovacky. Linux ma len jednu nevyhodu , ze vyvojari robia malo softu na ne hlavne tych komercnich.

Hledání ideálního OS/distribuce?
(link)
30.5.2006 22:28
Spam Bot

Stejně tak jako autor článku, jsem vyzkoušel několik distribucí Linuxu. Bohužel, po všech těch zkušenostech, musím konstatovat, že v každé distribuci mě něco nefungovalo podle mých představ. Proto jsem se vrátil zpět k WinXP kde mě funguje vše co potřebuji.

Na Linux jsem nezanevřel, ale každodenně jej používat opravdu nemohu. Čekám na den, kdy se konečně najde nějaká Linuxová distribuce, která už konečně bude bez chyb a bude mě v ní fungovat vše co potřebuji.

Mrzí mne to, ale opravdu jen ve WinXP mě spolehlivě funguje vše co potřebuji. Opravdu jsem nenašel Linuxovou distribuci ve které by všechno co potřebuji fungovalo.



Re: Hledání ideálního OS/distribuce?
(link)
31.5.2006 09:33
o.k.
Věk: ( ~47 let) , Pracovní pozice: Analytik ICT , Praxe v IT let: ( ~8 let)

Ve Windows vam dokonce funguji i viry :-) To je pozitivni...

Ono je to dost o navycich. Pokud nepochopite zakladni filozofii Linuxu a neuvedomite si jeho odlisnosti od jinych OS na ktere jste zvykly tak se vam v Linuxu bude pracovat pomerne tezko. Protoze ty navyky jsou spatne, nici schopnost prirozene logicky uvazovat a premyslet u toho co delate a pokud bez premysleni klikate na vse co vam prijde pod ruku, tak radeji zustante u Windows.

Pokud se ale oprostite od techto navyku, tak zjistite, ze v Linuxu jde vetsina veci snadneji a OPRAVDU funguje tak jak ma. A pokud nefunguje, tak to ma vetsinou logicke vysvetleni, proc to neudelalo to co melo a obvykle zjistite, ze chyba je nekde mezi klavesnici a zidli. Tim samozrejme nechci tvrdit, ze Linux je dokonaly a bez chyb - to ne...

distribuce
(link)
8.6.2006 10:17
Tomáš Kubíček

Také jsem hledal linuxovou distribuci, kterou bych nahradil Windows na PC...Musím říci, že jsem uživatel, který pracuje na Win (kvůli účetnictví), tak na Mac OS, kde dělám grafiku, ale používám ho i na běžnou práci. Možná je to o zvyku, ale opravdu nevidím důvod, proč bych měl jako uživatel něco instalovat z příkazové řádky, proč bych v ní měl cokoliv opravovovat. Uživatelsky nepříjemná mi přijde i instalace programů. V Mac Os i Win je prostě instalátor, který to udělá za vás. Mac OS je také systém, který je vyvinut na bázi Unixu, nemá viry a je velice stabilní...a je jen otázka času, kdy bude naprosto bezproblémově fungovat i na hardwaru PC. Z linuxu jsem vyzkoušel Mandrake, Ubuntu, Slax, ale musím říci, že přesto že na PC i Mac dělám i IT správu, tak ani jedna z těchto distibucí mě nepřesvědčila. Bohužel ani náhrada aplikací, o které se tak často mluví, není plnohodnotná, napříkat opravdu fungující a plnohodnotné účetnictví na Linux prostě neseženete. Mě samotného to mrzí, protože jako uživatel Mac OS nemám k win přívětivý vztah, ale bohužel Linux opravdu není zatím na takové uživatelsky přívětivé úrovni, aby na něj šlo přejít.

Moje hledání na distribuce na server
(link)
7.8.2006 11:18
Jiří Šachl
Věk: ( ~57 let)

Už měsíc si hraji s hledáním distribuce na server. tedy..na starším PC (Athlon 900 Thunderbird, 350 MB RAM, nvidia MX 440, HDD 80 GB, 2 x síťovka PCI) se snažím rozběhnout a provozovat server který bude počítačům doma zprostředkovávat připojení do netu, fungovat jako dns a dhcp server, web server, mail server, umožňovat vzdálenou správu,...Zkoušel jsem postupně SuSe 10.1, Fedoru 5, Mandrivu 2006, Ubuntu 6.06, několikrát na přeskáčku. Nejsem úplný bfu ale taky nejsem tak kovaný abych všechno nastavoval textově, návody na netu jsou ale zatím jsem nikde nenašel kompletní a aktuální návod ke kompletnímu nastavení serverových služeb. SuSe a Fedora je příliš náročná na moje hw. Mandriva 2006 a Ubuntu mi připadají nastejno. Tak nevím, stahuji si debiana a toho také vyzkouším.
Kterou distribuci na server mého hw by jste doporučili ? Existuje nějaká vysloveně serverová distribuce ovšem s nějakou verzí xserveru ?

Re: Moje hledání na distribuce na server
(link)
7.8.2006 13:25
o.k.
Věk: ( ~47 let) , Pracovní pozice: Analytik ICT , Praxe v IT let: ( ~8 let)

Existuje nějaká vysloveně serverová distribuce ovšem s nějakou verzí xserveru?

Podle me je kazda distribuce Linuxu pro desktop prakticky zaroven i serverovou distribuci, ale za predpokladu, ze se vzdate prave X serveru a dalsich grafickych osklivosti a zavislosti kolem. Proto je Linux na serverech tak dobry, protoze jej lze snadno provozovat bez graficke nadstavby, ktera na serveru dle meho nazoru nema co delat.

Re: Moje hledání na distribuce na server
(link)
8.8.2006 16:18
Jiří Šachl
Věk: ( ~57 let)

Vyřešeno.
Včera jsem to rozsekl. Vítěznou distribucí se stala Ubuntu 6.06 v desktopové verzi kterou jsem doplnil o síťové demony. Hororové je upgradování po cdma modemu rychlostí 26 kb/s. Po doinstalování 78 mi balíčků se aktualizovalo 178 balíčků a to nemám ještě doplněny všechny potřebné softy co jsem si přál. Hodilo by se mi pár rad od zkušenějších uživatelů kteří si vytvářeli domácí síť.

tip Nová SUSE 10.1
(link)
10.10.2006 23:10
TaK

Pro instalaci doporučuji tip Nová SUSE 10.1 .
Ostatní distra jsou tak trochu víc linuxová a pro lidi co chtějí okna to není dostatečně srozumitelné . Jinak NOVEL v SUSE distro od distra dělá pokroky .

DISKUZE

nebolí to 15.1.2006 19:08 Martin Picek
|- Re: nebolí to 15.1.2006 19:09 Martin Picek
| L Re: nebolí to 15.1.2006 20:01 Ondřej Čečák
|- Re: nebolí to 15.1.2006 20:11 Petr Zajíc
L Re: nebolí to 17.1.2006 17:08 Jan Balak
Ideální distribuce? 18.1.2006 11:03 Dalibor Smolík
L Re: Ideální distribuce? 18.1.2006 16:43 Martin Picek
  L Re: Ideální distribuce? 2.2.2006 19:53 Dal Horinek
Jsem spokojen 20.1.2006 23:18 Jan Puš
Mé požadavky na distribuci 18.2.2006 21:27 Václav Čepelák
L Re: Mé požadavky na distribuci 4.3.2006 00:16 m_l
Od Slacka k Debianu 19.2.2006 19:55 Grumpa
|- Re: Od Slacka k Debianu 19.2.2006 20:06 Dalibor Smolík
L Re: Od Slacka k Debianu 23.2.2006 22:21 Václav Čepelák
  L Re: Od Slacka k Debianu 23.2.2006 22:35 Ondřej Čečák
Debian, jedině debian 23.2.2006 07:08 Jan Prokop
L Re: Debian, jedině debian 24.2.2006 21:51 Jaroslav Lzicar
Môj pohľad na Linux distrá 12.3.2006 22:52 Pavel Šimún
L Re: Můj pohled na oblíbené distro 1.4.2006 17:47 downhill
  L Re: Můj pohled na oblíbené distro 13.8.2006 00:47 Pavel Šimún
Linux distribuce a instalace 20.4.2006 09:33 TaK
L Re: Linux distribuce a instalace 16.7.2006 20:08 Ondřej Trhoň
Hmm , nedovoli mi nereagovat. 11.5.2006 00:24 ZeroFox
Hledání ideálního OS/distribuce? 30.5.2006 22:28 Spam Bot
L Re: Hledání ideálního OS/distribuce? 31.5.2006 09:33 o.k.
distribuce 8.6.2006 10:17 Tomáš Kubíček
Moje hledání na distribuce na server 7.8.2006 11:18 Jiří Šachl
L Re: Moje hledání na distribuce na server 7.8.2006 13:25 o.k.
  L Re: Moje hledání na distribuce na server 8.8.2006 16:18 Jiří Šachl
tip Nová SUSE 10.1 10.10.2006 23:10 TaK




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

28.11.2018 23:56 /František Kučera
Prosincový sraz spolku OpenAlt se koná ve středu 5.12.2018 od 16:00 na adrese Zikova 1903/4, Praha 6. Tentokrát navštívíme organizaci CESNET. Na programu jsou dvě přednášky: Distribuované úložiště Ceph (Michal Strnad) a Plně šifrovaný disk na moderním systému (Ondřej Caletka). Následně se přesuneme do některé z nedalekých restaurací, kde budeme pokračovat v diskusi.
Komentářů: 1

12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz
22. listopadu 2018 se koná v Praze na Karlově náměstí již pátý ročník konference s tématem Datová centra pro business, která nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky: Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je optimálně využít pro vlastní prospěch? Jak si zajistit odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybírat dodavatele služeb? Jak volit vhodné součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně datové centrum spravovat? Jak co nejlépe eliminovat možná rizika? apod. Příznivci LinuxSoftu mohou při registraci uplatnit kód LIN350, který jim přinese zvýhodněné vstupné s 50% slevou.
Přidat komentář

6.11.2018 2:04 /František Kučera
Říjnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná v listopadu – již tento čtvrtek – 8. 11. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák
LinuxDays 2018 již tento víkend, registrace je otevřená.
Přidat komentář

18.9.2018 23:30 /František Kučera
Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.
Přidat komentář

9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz
20.9.2018 proběhne v pražském Kongresovém centru Vavruška konference Mobilní řešení pro business. Návštěvníci si vyslechnou mimo jiné přednášky na témata: Nejdůležitější aktuální trendy v oblasti mobilních technologií, správa a zabezpečení mobilních zařízení ve firmách, jak mobilně přistupovat k informačnímu systému firmy, kdy se vyplatí používat odolná mobilní zařízení nebo jak zabezpečit mobilní komunikaci.
Přidat komentář

12.8.2018 16:58 /František Kučera
Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek – 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.
Přidat komentář

16.7.2018 1:05 /František Kučera
Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

31.7.2023 14:13 / Linda Graham
iPhone Services

30.11.2022 9:32 / Kyle McDermott
Hosting download unavailable

13.12.2018 10:57 / Jan Mareš
Re: zavináč

2.12.2018 23:56 / František Kučera
Sraz

5.10.2018 17:12 / Jakub Kuljovsky
Re: Jaký kurz a software by jste doporučili pro začínajcího kodéra?

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze