ARCHIV |
|||||
Software (10844)
Distribuce (131)
Skripty (697)
Menu
Diskuze
Informace
|
Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (29.) - Stará fotografie, inverze jasu, Rozjasnění ...Dnešní díl vás seznámí s několika technikami pro úpravu fotografií. Inverze jasuOtevřete si obrázek, u kterého chcete provést inverzi jasu, standardním způsobem. Následně si z nabídkové lišty vyberte Vrstva --> Barvy --> Invertovat. Celá fotografie a včetně barev v ní byla zinvertována. Nyní je potřeba změnit barvy na jejich původní hodnotu, toto lze provést použitím nástroje Odstín a sytost (Vrstva --> Barvy --> Odstín a sytost), kde nastavíme Odstín na -180 nebo + 180, s oběma těmito hodnotami dostaneme stejný výsledek. Stará fotografieOtevřeme obrázek, který bychom chtěli převést na takové odstíny, dle nichž by obrázek vypadal jako zašlý a starý. Tato technika napodobuje fotografii vybledlou stářím. Zduplikujeme dvakrát vrstvu pozadí (Vrstva --> Duplikovat vrstvu), k druhé ze zduplikovaných vrstev přidáme masku vrstvy (Vrstva --> Maska --> Přidat masku vrstvy) s implicitním stavem "Kopie vrstvy v odstínech šedi", u první vrstvy zinvertujeme barvy (Vrstva --> Barvy --> Invertovat) a stejně jako u druhé přidáme masku vrstvy v odstínech šedé. Následně první vrstvu vyplníme černou barvou, a druhou naopak barvou bílou. V posledním kroku můžeme zduplikovat opět vrstvu pozadí, na niž aplikujeme gaussovo rozostření s hodnotou 10 (Filtry --> Rozostření -->Gaussovo rozostření) a použít režim krytí. Všemi předešlými kroky docílíme toho, že naše fotografie vypadá jako fotografie stará 15 či 20 let . Výsledek vydíte na následujícím obrázku. Převedení sochy na barevnouNásledující technika vám ukáže, jak lze jednoduše obarvit sochu či jiný jednobarevný objekt na vaší fotografii. Otevřeme fotografii, kde máme objekt, který chceme obarvit. V obrázku vytvoříme novou vrstvu s průhledným pozadím (Vrstava --> Nová vrstva). K této vrstvě přidáme masku vrstvy s implicitním stavem "Bílá barva" (Vrstva --> Maska --> Přidat masku vrstvy). Režim prolnutí Překrytí. A nyní nastává nejtěžší a nejotravnější práce. Postupně je potřeba pomocí rozličných kreslících nástrojů barevně překreslit jednotlivé části našeho obarvovaného objektu. Pro přesnější vykreslení jednotlivých částí je možné použít rychlou masku pro jejich definici. RozjasněníV následující technice si ukážeme jak je možné rozjasnit fotografii. U vybrané fotografie duplikujeme vrstvu pozadí (Vrstva --> Duplikovat vrstvu). Na takto vytvořenou vrstvu aplikujeme filtr pixelizovat (Filtry --> Rozostření --> Pixelizovat) s šířkou pixelů nastavenou na hodnotu 3. Poté u této vrstvy nastavíme režim prolnutí na Překrytí. Posledním krokem je zduplikování pixelizované vrstvy a její následné posunutí o pár pixelů šikmo nahorů. A následně nastavíme u této vrstvy režim prolnutí na Sytost. Proniknutí světlaTato technika nám umožní upravit část obrázku tak, aby vypadala, že skrz ní proniká světlo. Prvním krokem je otevření fotografie, kterou budeme upravovat. Druhým krokem je vytvoření nové vrstvy s průhledným pozadím (Vrstva --> Nová vrstva). U takto nově vytvořené vrstvy přidáme masku vrstvy s implicitním režimem bílá barva (Vrstva --> Maska --> Přidat masku vrstvy). Nyní pomocí nějakého výběrového nástroje vybereme ty části fotografie, skrz které chcete nechat pronikat světlo, já jsem použila Lasso. Po vytvoření výběru, zkontrolujeme, zda aktivní vrstvou je prázdná vrstva s maskou, pokud tomu tak není, nastavíme tuto vrstvu na aktivní. Výběr vyplníme barvou světla, v mém případě jsem použila bílou barvu. Dalším krokem je nastavení režimu prolnutí vrstev na Překrytí. Zduplikujeme vrstvu s maskou (Vrstva --> Duplikovat vrstvu). Zrušíme výběr (Vybrat --> Nic). Na masku vrchní z vrstev aplikujeme Gaussovské rozostření s poloměrem cca 60 (Filtry --> Rozostření --> Gaussovské rozoostření). Výsledek můžete vidět na následujícím obrázku. Efekt dlouhé expoziceOtevřeme obrázek, u kterého chceme simulovat dlouhou dobu expozice. Zduplikujeme vrstvu pozadí (Vrstva --> Duplikovat vrstvu) a přidáme masku vrstvy s implicitním režimem "kopie v odstínech šedé" (Vrstva --> Maska --> Přidat masku vrstvy). Takto vzniklou vrstvu opět zduplikujeme. Následně vybereme prostřední vrstvu a použijeme příkaz Úrovně (Vrstav --> Barvy --> Úrovně), kde přesuneme ve vstupních úrovních černý trojúhelníček pod bílý, čímž bude tato vrstva vyplněna 100% černou barvou. Na masku stejné vrstvy aplikujeme filtr gaussovo rostření s hodnotou 10 (Fitry --> Rozostření --> Gaussovo rozostření). Jako aktivní vrstvu nastavíme vrchní z vrstev, u které změníme Jas a kontrast na 50 (Vrstav --> Barvy --> Jas a kontrast). Zkopírujeme vrstvu s pozadím a vložíme ji nahoru nad všechny vrstvy. U této vrstvy nastavíme Režim prolnutí na Překrytí. Tím je naše práce hotova. Pokud chcete můžete si hrát s krytím vrstev, a tím získat odlišný výsledek. ZávěrČást seriálu věnovaná úpravě fotografiií se blíží ke konci. Dnešní díl byl předposlední, příště si ukážeme, jak upravit fotografie se špatnými barvami. Seriál bude pokračovat částí věnovanou grafice pro web.
Související články
Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
Gimp - ÚVOD (1.)
Gimp - ÚVOD (2.) Gimp - ÚVOD (3.) Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (1.) - Základní úpravy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (2.) - Transformace Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (3.) - Rovnání křivě nafocených fotografií Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (4.) - Výběry I. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (5.) - Výběry II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (6.) - Vrstvy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (7.) - Prolínání vrstev Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (8.) - Barvy I. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (9.) - Barvy II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (10.) - Barvy III. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (11.) - Barvy IV. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (12.) - Retuše Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (13.) - Kanály Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (14.) - Masky Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (15.) - Masky II. Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (16.) - Rámečky, ohraničení, okraje Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (17.) - Pohyb a lokální zostření Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (18.) - Převod fotografie do černobílého a sépiového odstínu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (19.) - Úprava očí Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (20.) - Filtry Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (21.) - Simulace mlhy Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (22.) - Hrátky Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (23.) - Zvýraznění objektu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (24.) - Simulace nižší hloubky ostrosti Gimp - Přecházíme na verzi 2.2.x Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (25.) - Snížení CCD šumu Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (26.) - Simulace fotografování za večera Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (27.) - Panoramatická fotografie Gimp - ÚPRAVY FOTOGRAFIÍ (28.) - Olejomalba, Přemapování povrchu, Reliéf Gimp - vylepšení fotografií (30.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (1.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (2.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (3.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (4.) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (5) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (6) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (7) Gimp - GRAFIKA PRO WEB (8) Řešené úlohy v Gimpu: Přenesení části obrázku a uložení souboru jako projekt 3D rastrový obrázek v GIMPU Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
|
Vyhledávání software
Vyhledávání článků
28.11.2018 23:56 /František Kučera 12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz 6.11.2018 2:04 /František Kučera 4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák 18.9.2018 23:30 /František Kučera 9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz 12.8.2018 16:58 /František Kučera 16.7.2018 1:05 /František Kučera
Poslední diskuze
31.7.2023 14:13 /
Linda Graham 30.11.2022 9:32 /
Kyle McDermott 13.12.2018 10:57 /
Jan Mareš 2.12.2018 23:56 /
František Kučera 5.10.2018 17:12 /
Jakub Kuljovsky | |||
ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze |