ARCHIV |
|||||
Software (10844)
Distribuce (131)
Skripty (697)
Menu
Diskuze
Informace
|
Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasůTo nejdůležitější máme zdárně za sebou a můžeme se tak pustit do konzolového programu, který našeho modulu využije. Cílem je uživatelsky přívětivý a intuitivně ovládatelný program. Užití moduluDalo by se snad říci, že to nejtěžší máme za sebou. Nyní se budeme zabývat zpracováním získaných dat. Soubor live vytvoříme ve dvou fázích. Dnes napíšeme kompletní live bez podpory online přenosu. To bude nejsložitější část programu a dopíšeme ji až příště. Zauvažujme nyní, co budeme potřebovat a udělejme si pár poznámek.
Nyní můžeme začít psát.
Jeden importovaný modul ještě neznáme. O možnostech modulu Term::ANSIColor se zmíníme až budeme chtít tisknout barevný text. Ze všeho nejdříve obstaráme argumenty příkazového řádku. Funkci GetOptions není třeba rozebírat podrobněji, neboť tak již bylo učiněno dříve, když jsme se zpracováváním argumentů zabývali.
GetOptions("league|l=s" => \$liga, "online|o" => \$online, "refresh|h=s" => \$refresh, "help|h" => \$help);
Aby nemohl zadat uživatel jako ligu cokoliv, vytvoříme pro jednoduchost jejich pevný seznam Pokud se vám takové řešení nelíbí, tak se zas tolik nestane, když tuto kontrolu úplně vynecháte. Metoda ziskej_zdrojovy_kod totiž možná v případě zadání neplatné soutěže stáhne nějakou stránku, ale z ní by se nemělo nic vyextrahovat - to jest žádné zápasy se nenajdou. Další a asi nejlepší možností by bylo zjistit seznam soutěží přímo v modulu a poskytovat jej společně s daty. Nyní se však pro jednoduchost spokojíme s již avizovaným pevným seznamem. Na livescore.com, odkud data získáváme, jsou k dispozici tyto soutěže.
Pokud uživatel zadá neexistující jméno soutěže (nebo přepínač --help), vypíšeme nápovědu.
Chybí nám podprogram in_array. Buď ho můžeme importovat například z modulu Array::PAT, ale než instalovat nový modul, možná bude rychlejší, když si in_array sami napíšeme.
Pokud uživatel na vstup ligu nebo refresh nezadá, doplníme je implicitními hodnotami.
A posledním údajem, který nám uživatel poskytuje, jsou kritéria. Ta jsou obsažena v poli @ARGV.
Nyní můžeme začít pracovat s modulem. Již minule jsme si ukázali základní použití. Začít můžeme úplně stejně.
Nyní je třeba data vhodně zobrazit. Způsob bude záležet na tom, zda byla zadána volba -online. Online přenos dnes ještě dělat nebudeme.
Poslední věc první fáze bude napsání podprogramu tiskni_vyhovujici.
Zpracování dat bude probíhat v cyklu. Projdeme tedy pole @vyhovujici a v každé iteraci zpracujeme jeden záznam.
Protože nyní máme všechna data přímo dostupná, můžeme začít s formátováním. Nejprve vytvoříme proměnnou $skore, do které zahrneme najednou skóre obou soupeřů, oddělené dvojtečkou.
Nyní pomocí sprintf zformátujeme všechny informace na řádek a výsledek uložíme do stejnojmenné proměnné.
Data jsme nevytiskli ale pouze zformátovali. To proto, že je ještě musíme příslušně obarvit. Zvolíme tmavě zelenou barvu pro zápasy, které již skončily, světle zelenou pro právě probíhající zápasy a zápasy ukončené tiskneme bíle. Term::ANSIColor nabízí několik funkcí z nichž jednou je colored a právě tu jsme importovali. Obarvíme pomocí ní hodnotu proměnné $vysledek a vytiskneme.
První výsledkyNyní zkopírujme modul Livescore.pm někam do cesty, kde se hledají moduly. Skriptu live pak nastavíme atribut spustitelnosti a překopírujeme do PATH. Tedy například /usr/bin a nebo, pokud používáte zvláštní cestu pro své výtvory, použijte třeba /home/bin či /home/username/bin. Nyní spusťme program live. Příště náš program konečně dokončíme.
Související články
Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
Perl (1) - Dávka teorie na úvod
Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
|
Vyhledávání software
Vyhledávání článků
28.11.2018 23:56 /František Kučera 12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz 6.11.2018 2:04 /František Kučera 4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák 18.9.2018 23:30 /František Kučera 9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz 12.8.2018 16:58 /František Kučera 16.7.2018 1:05 /František Kučera
Poslední diskuze
31.7.2023 14:13 /
Linda Graham 30.11.2022 9:32 /
Kyle McDermott 13.12.2018 10:57 /
Jan Mareš 2.12.2018 23:56 /
František Kučera 5.10.2018 17:12 /
Jakub Kuljovsky | |||
ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze |