ARCHIV |
|||||
Software (10844)
Distribuce (131)
Skripty (697)
Menu
Diskuze
Informace
|
Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamyHierarchický seznam používáme v aplikacích pro tok informací oběma směry - od uživateli k aplikaci i naopak. Knihovna Gtk2 umožňuje vytvářet aplikace nejen s editovatelnými položkami, ale i editovatelnou hierarchií. Jednodušší variantu výběru ze seznamu pak Gtk2 nabízí ještě ve formě dalšího widgetu. Hierarchické seznamyTreeView je widget s položkami v hierarchické struktuře a umožňuje uživateli následující činnosti.
Nejprve obvykle vytváříme objekt typu Gtk2::TreeStore. Metodou Gtk2::TreeStore->append v něm tvoříme jednotlivé položky, k nimž nastavujeme popisky voláním Gtk2::TreeStore->set. Z tohoto objektu pak tvoříme Gtk2::TreeView. Je třeba ještě vytvořit příslušný počet sloupců a poté již můžeme výsledek zobrazit. Zvykem bývá umísťovat TreeView do Gtk2::ScrolledWindow, což je okno s posuvníky. To proto, že uživatel se může rozbalováním nabídek často dostat mimo obrazovku. Jednoduchý TreeViewVytvořme tedy hlavní okno a do něj okno s posuvníky.
TreeStore vytvoříme standardně. Vložme do něj pět položek s tím, že poslední dvě budou podřízené druhé. Syntaxe je intuitivní.
Z této struktury vytvoříme TreeView.
Zbývá nám přidat sloupce. Zatím ponechme bez komentáře následující řádky.
Přidejme ještě titulek sloupce.
TreeView umí automaticky řadit položky podle určeného sloupce. Určeme ho tedy.
Též můžeme uživateli dovolit, aby metodou drag&drop přesunoval položky.
Na závěr musíme náš strom přidat do okna.
To je základní použití TreeView. TreeView po drag&drop přesunutí jedné z položek EditovatelnostZkusme změnit položky nabídky na editovatelné. K tomu slouží tento příkaz.
Vyzkoušíme-li, zjistíme, že sice položky editovatelné jsou, ale po kliknutí někam pryč se zase vrátí původní text. To je sice v pořádku, ale většinou to nechceme. Jak to napravit? Používá se na to speciální signál edited, který je emitován právě v okamžiku, kdy k editaci pole došlo.
Z toho plyne, že tedy musíme sami napsat funkci, která se nám o změnu textu v položce postará. Zavoláme set_value nad Gtk2::TreeStore. Při volání musíme znát lokalizaci položky ve stromu, sloupec (získáme z $bunka->get_data) a samozřejmě nový text.
Výběr položekDalší vlastností TreeView je, že umí dělat výběry položek. Existuje několik módů. Buď vybírat vůbec nejde (none), jde vybírat jedna položka (single) nebo více položek (multiple). Seznam módů je uchován v Gtk2::SelectionMode. Výběr je objekt typu Gtk2::TreeSelection a získáme ho metodou get_selection zavolanou nad Gtk2::TreeView. Mód výběru nastavujeme pomocí Gtk2::TreeSelection->set_mode. Metodou get_selected získáme objekt typu Gtk2::TreeIter, jsme-li v módu single. Jsme-li v módu multiple, pak použijeme metodu get_selected_rows. Ta vrátí seznam Gtk2::TreeIter objektů. RendereryDost divoké věci můžeme dělat s Renderery. Existuje více druhů (nejen pro text). Zde se odkážeme na dokumentaci. Ukažme si jediný jednoduchý příklad, který přebarví pozadí buněk na zeleno.
Rozbalovací nabídkaRozbalovací nabídka je widget typu Gtk2::ComboBox. Vytvoření probíhá intuitivně.
Podívejme se, jak ComboBox vypadá. ComboBox Jakmile uživatel změní položku, emituje to signál changed. Odchyťme ho.
Pomocí $combobox->get_active pak získáme aktuální hodnotu. K vytvoření comboboxu můžeme využít také Gtk2::ListStore. To je podobně jako Gtk2::TreeStore struktura položek.
I zde pak můžeme používat triky s renderery.
Chceme-li získat editovatelnost, pak použijeme widget Gtk2::ComboBoxEntry. Vše ostatní zůstává stejné. Akorát je opět nutné odchytit signál changed a zajistit přepis položek.
Související články
Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
Perl (1) - Dávka teorie na úvod
Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (91) - Mason - handlery Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
|
Vyhledávání software
Vyhledávání článků
28.11.2018 23:56 /František Kučera 12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz 6.11.2018 2:04 /František Kučera 4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák 18.9.2018 23:30 /František Kučera 9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz 12.8.2018 16:58 /František Kučera 16.7.2018 1:05 /František Kučera
Poslední diskuze
31.7.2023 14:13 /
Linda Graham 30.11.2022 9:32 /
Kyle McDermott 13.12.2018 10:57 /
Jan Mareš 2.12.2018 23:56 /
František Kučera 5.10.2018 17:12 /
Jakub Kuljovsky | |||
ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze |