ARCHIV |
|||||
Software (10844)
Distribuce (131)
Skripty (697)
Menu
Diskuze
Informace
|
Perl (91) - Mason - handleryJedním ze základních principů Masonu jsou autohandlery a dhandlery. To jsou speciální komponenty, které mezi komponentami zavádějí jistou formu dědičnosti a jsou pružným mechanizmem v navrhování webových aplikací. DhandleryDhandler je zkratka ze sousloví default handler. Přeložit bychom ji mohli jako implicitní obsluhovač. Dhandler je speciální komponenta s názvem dhandler. Funkce dhandleru spočívá ve zpracovávání dat za komponenty, které neexistují. Jinými slovy, když voláme nějakou neexistující komponentu, místo ní se jejího úkolu zhostí komponenta dhandler. Jestliže tedy Mason nenajde komponentu s jistým názvem, podívá se po komponentě s názvem dhandler v tomtéž adresáři (pokud název dhandler nevyhovuje, lze ho změnit pomocí dhandler_name). Pokud existuje, je použita místo požadované komponenty. Pokud ani dhandler ve stejném adresáři neexistuje, hledá se dhandler v rodičovském adresáři. A toto hledání postupuje rekurzivně stále výše až se nakonec dostáváme do kořenového adresáře. Uveďme si konkrétní příklad hledání komponenty. Pokud Mason dostane požadavek na komponentu /data/2007/06/31/show, zavolá první existující komponnetu z těchto.
Každá komponenta smí odmítnout požadavek Masonu. Pokud uvnitř komponenty voláme $m->decline, hledá se okamžitě bezprostředně nadřazený dhandler. DědičnostAutohandlery poskytují další možnosti v oblasti znovupoužitelného kódu. Podobně jako v objektově-orientovaném programování od sebe mohou komponenty dědit. Rodičovskou komponentu aktuální komponenty označujeme v bloku <%flags> ... </%flags> pomocí parametru inherit.
Blok %flags obsahuje páry ve formátu klíč-hodnota. Obsahuje příznaky, podle kterých se k němu pak Mason chová. Z programátorova hlediska to funguje tak, že rodičovská komponenta by měla obsahovat tento kód.
$m->call_next;
Za $m->call_next se dosadí kód potomka. Pokud je třeba, aby měla sada stránek stejné hlavičky a patičky, bude nejlepším řešením, když je zdědí od rodičovské komponenty. Je to nepochybně pružnější mechanizmus než vkládat v každé stránce hlavičku a patičku pomocí <& ... &>. Jak to provést v praxi si ukážeme v oddílu Autohandlery. AutohandleryPokud v komponentě parametr inherit nepoužijeme, přiřadí jí Mason implicitního rodiče. Tím je komponenta s názvem autohandler (opět lze změnit pomocí parametru autohandler_name). Pokud není dědičnost nastavena a autohandler v aktuálním adresáři neexistuje, hledá Mason autohandler postupně v rodičovských adresářích, stejně jako se hledá dhandler. Zároveň autohandler dědí vždy od autohandleru v rodičovském adresáři. call_next totiž funguje tak, že zavolá komponentu, od které autohandler dědí. Místo $m->call_next; je tedy dosazen kód potomka. Užití dědičnostiPojďme se podívat, jak to v praxi funguje. Vytvoříme soubor /autohandler, který bude obsahovat HTML hlavičku a patičku.
Dále vytvoříme soubor /dedicnost/autohandler, který bude obsahovat menu specifické pro adresář /dedicnost.
A nakonec vytvoříme komponentu /dedicnost/komponenta.html, která bude obsahem stránky.
<h1>Toto je obsah koponenty</h1>
/dedicnost/komponenta.html dědí od /dedicnost/autohandler a zároveň /dedicnost/autohandler dědí od /autohandler. Nejprve se tedy volá /autohandler. Když Mason narazí na $m->call_next, zavolá potomka - tedy /dedicnost/autohandler. Ten se chová stejně a když tedy narazí na $m->call_next volá požadovanou komponentu /dedicnost/komponenta.html. Výsledkem volání komponenty /dedicnost/komponenta.html je tedy následující HTML kód.
V prohlížeči spatříme toto. Žluté pozadí je generováno pomocí komponenty /autohandler, menu pomocí /dedicnost/autohandler a text generuje komponenta /dedicnost/komponenta.html. Autohandler může dělat řadu jiných užitečných věcí. Může třeba otevřít databázi a získat z ní data, která budou v požadované komponentě potřebná. Metody $m->base_comp, $m->current_comp a $m->request_comp vracejí objekty s informacemi o základní, aktuální a požadované komponentě.
Související články
Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
Perl (1) - Dávka teorie na úvod
Perl (2) - Úvod do syntaxe Perl (3) - Proměnné Perl (4) - Čísla a řetězce Perl (5) - Podmínky Perl (6) - Pravdivostní výrazy Perl (7) - Vstup poprvé Perl (8) - Některé základní vestavěné funkce Perl (9) - Cykly Perl (10) - Další řídící struktury Perl (11) - Pole - úvod Perl (12) - Pole - základní operace Perl (13) - Hashe Perl (14) - Další nástroje pro seznamy Perl (15) - Výchozí proměnná, heredoc, symbolické odkazy Perl (16) - Regulární výrazy - začínáme Perl (17) - Regulární výrazy - kotvy Perl (18) - Regulární výrazy - množiny znaků Perl (19) - Regulární výrazy - opakování a kvantifikátory Perl (20) - Regulární výrazy - magické závorky Perl (21) - Regulární výrazy - nahrazování Perl (22) - Regulární výrazy - přepínače Perl (23) - Regulární výrazy - rozšířené vzory Perl (24) - Regulární výrazy - příklady Perl (25) - Regulární výrazy - závěr Perl (26) - Podprogramy Perl (27) - Prototypy Perl (28) - Rozsahy platnosti proměnných Perl (29) - Úvod k práci se soubory Perl (30) - Práce se soubory Perl (31) - Testování souborů Perl (32) - Jiné typy souborů Perl (33) - Formátování výstupu - printf Perl (34) - Formátování výstupu - formáty Perl (35) - Vestavěný debugger Perl (36) - Grafické debuggery Perl (37) - Začínáme s moduly Perl (38) - Rozhraní modulu Perl (39) - Pragma Perl (40) - Dodatky k modulům Perl (41) - CPAN Perl (42) - Argumenty příkazového řádku Perl (43) - Přepínače Perl (44) - Dlouhé přepínače Perl (45) - Odkazy Perl (46) - Užití odkazů a anonymní data Perl (47) - Složitější datové struktury Perl (48) - Libovolně složité datové struktury Perl (49) - Tabulky symbolů a typegloby Perl (50) - Uzávěry a iterátory Perl (51) - Signály Perl (52) - Externí příkazy Perl (53) - Režim nakažení Perl (54) - Fork Perl (55) - Eval Perl (56) - Volby příkazu perl Perl (57) - Jednořádkové skripty Perl (58) - OOP - úvod Perl (59) - OOP - typické použití Perl (60) - OOP - dědičnost Perl (61) - OOP - přínos a užití dědičnosti Perl (62) - OOP - přetěžování Perl (63) - OOP - závěr Perl (64) - Projekt - čtečka sportovních výsledků Perl (65) - Projekt - získání dat Perl (66) - Projekt - výběr zápasů a podrobnosti Perl (67) - Projekt - dokončujeme modul Perl (68) - Projekt - zobrazení zápasů Perl (69) - Projekt - online přenos Perl (70) - Plain Old Documentation Perl (71) - Navazování proměnných Perl (72) - Navazování složitějších datových typů Perl (73) - DBM Perl (74) - Sockety Perl (75) - Obsluha více klientů Perl (76) - Síťová hra v kostky Perl (77) - Služby internetu Perl (78) - Databáze - úvod Perl (79) - Databáze - manipulace s daty Perl (80) - Databáze - závěrečné poznámky Perl (81) - CGI - příprava webového serveru Perl (82) - CGI - první skripty Perl (83) - CGI - získávání dat od uživatele Perl (84) - CGI - usnadnění tvorby skriptů pomocí modulu CGI Perl (85) - CGI - generování dokumentu modulem CGI Perl (86) - CGI - cookies Perl (87) - CGI - příklad aplikace Perl (88) - CGI - závěr Perl (89) - Mason - snadné psaní webů Perl (90) - Mason - speciální bloky Perl (92) - Mason - závěr Perl (93) - Catalyst - MVC framework pro Perl Perl (94) - Catalyst - základy pro psaní aplikace Perl (95) - Catalyst - šablony Perl (96) - Catalyst - spolupráce s databází Perl (97) - Curses - tvorba textových uživatelských rozhraní Perl (98) - Curses - pozicování a okna Perl (99) - Curses - měření rychlosti psaní Perl (100) - Curses - použití hotových widgetů Perl (101) - Curses - jednoduchý textový editor Perl (102) - Rozšiřování Perlu pomocí XS Perl (103) - Rozšiřování Perlu pomocí SWIG Perl (104) - Testování rychlosti Perl (105) - Testování programových jednotek Perl (106) - Debugování pomocí komentářů Perl (107) - Moose - moderní objektový systém Perl (108) - Moose - základní vlastnosti Perl (109) - Moose - role Perl (110) - Moose - meta API Perl (111) - Pokročilá práce se seznamy Perl (112) - Práce s PDF Perl (113) - Práce s archivy Perl (114) - Tk - úvod Perl (115) - Tk - umísťování widgetů Perl (116) - Tk - základní widgety Perl (117) - Tk - některé pokročilejší widgety Perl (118) - Tk - čas a události Perl (119) - Tk - CD man Perl (120) - Wx - základní práce s widgety Perl (121) - Wx - události Perl (122) - Gtk2 - úvod Perl (123) - Gtk2 - základní práce s obrázky Perl (124) - Gtk2 - události a čas Perl (125) - Gtk2 - vlastní widgety Perl (126) - Gtk2 - textové okno a práce s pozicemi Perl (127) - Gtk2 - hierarchické seznamy Perl (128) - Gtk2 - dialogy Perl (129) - Gtk2 - skládání widgetů Perl (130) - Gtk2 - menu a toolbary Perl (131) - Gtk2 - transparentní okna, tray ikona, výběr souborů Perl (132) - Gtk2 - drag&drop, druid Perl (133) - Gtk2 - úpravy vzhledu aplikací pomocí rc Perl (134) - Gtk2 - Glade Interface Designer Perl (135) - XML - čtení a zápis Perl (136) - XML - DOM a SAX přístupy Perl (137) - Vlákna Perl (138) - Memoizace - cachování podprogramů Perl (139) - Profilling - efektivní odhalování pomalých míst v programu Perl (140) - Profilling - píšeme si vlastní profiler / debugger Perl (141) - Formátování kódu, deparsování, perltidy Perl (142) - Způsoby konfigurování Perl (143) - Struktura datových typů, správa paměti Perl (144) - POE - událostmi řízené programování Perl (145) - POE - aplikace typu klient-server Perl (146) - Perl 6 - jazyk budoucnosti Perl (147) - Perl 6 - regulární výrazy, nové operátory Perl (148) - Perl Culture Perl (149) - Závěr Pozvánka na Český Perl Workshop Perl 5.22.0 a vše okolo Perl 5.24.0 a vše okolo Předchozí Celou kategorii (seriál) Další
|
Vyhledávání software
Vyhledávání článků
28.11.2018 23:56 /František Kučera 12.11.2018 21:28 /Redakce Linuxsoft.cz 6.11.2018 2:04 /František Kučera 4.10.2018 21:30 /Ondřej Čečák 18.9.2018 23:30 /František Kučera 9.9.2018 14:15 /Redakce Linuxsoft.cz 12.8.2018 16:58 /František Kučera 16.7.2018 1:05 /František Kučera
Poslední diskuze
31.7.2023 14:13 /
Linda Graham 30.11.2022 9:32 /
Kyle McDermott 13.12.2018 10:57 /
Jan Mareš 2.12.2018 23:56 /
František Kučera 5.10.2018 17:12 /
Jakub Kuljovsky | |||
ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2024) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze |